Провідні гуртові оператори ринку пального планують постачання на жовтень без урахування румунського порту Констанца, який, вочевидь, опиниться під українськими санкціями. Попри вагу порту у структурі постачань трейдери не очікують нестачі продукту і суттєвого зростання цін. Про це пише Rail.insider із посиланням на Enkorr.
Зі слів одного зі співрозмовників видання, однозначно підпадуть під посилений контроль усі вантажі з Констанци у перші два тижні жовтня. Йдеться і про морські партії, і про залізничне постачання. Усе через великі обсяги індійського продукту, які зайшли у вересні, — приблизно 200 тис. т.
«Румуни просили не вводити санкції бодай у перші два тижні жовтня, щоб розпродати великі залишки індійського пального. Українська сторона відмовила», — розповів один із великих трейдерів на умовах анонімності.
Очікується, що надалі відповідні українські органи будуть моніторити надходження танкерів у Констанцу.
«Наразі виглядає так, що у разі надходження нових партій індійського пального та інших підозрілих вантажів посилений режим перевірок буде пролонговано ще на два тижні або на місяць», — розповів трейдер, побажавши не називати свого імені.
Одночасно надходять повідомлення про те, що адміністрація державного румунського порту веде перемовини з орендарями місткостей — Vitol, Oscar, Socar, Euronova — про консолідовану позицію щодо відмови від токсичних напрямків імпорту задля збереження постачань в Україну, на яку 2025 року припадало 47% обороту Констанци.
Своєю чергою, зі слів одного з опитаних трейдерів, надалі очікується внести до переліку небажаних напрямків Туреччину, яка займає суттєву частину обороту Констанци.
Щодо достатності імпорту дизпального в умовах обмежень Констанци, опитані трейдери не бачать особливих загроз. За наявними даними, на жовтень уже законтрактовано майже 30 танкерів із грецьких НПЗ, які приблизно в однакових пропорціях розподілилися між AGTG, Kemexon (основний отримувач «АТ Енерго Трейд») і D.Trading.
«Серед ризиків — погода, що може викликати затримки танкерів. Але опція послабити санкції відносно Констанци завжди на столі», — вважає один із трейдерів.
Що ж до цін, то трейдери повідомляють про підвищення премій грецькими виробниками у межах 5 доларів за тонну. Крім того, на 5–10 доларів за тонну можуть зрости ставки фрахту, адже попит на невеликі танкери відчутний.
«У середньому собівартість пального з півдня може додати до 50 коп./л. Це робочі коливання для гуртового сегмента, а колонки навряд чи будуть переглядати ціни через такі незначні зміни», — вважає один з опитаних трейдерів.
Як повідомлялося раніше, постачання нафтопродуктів з порту Констанца може потрапити під українські санкції.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики












