Новини, Перевезення

Україну очікують проблеми з вивезенням урожаю зернових на півдні – ЗМІ

Цьогоріч очікується рекордний урожай зернових в Україні. Аграрії прогнозують, що  через проблеми з логістикою виникне транспортний колапс на півдні країни. Через це  можуть виникнути суттєві проблеми з вивезенням зібраного зерна.

“Логістика сьогодні є великою проблемою для наших фермерів. У нас бракує вагонів-зерновозів. У нас є проблема з перевезенням річковими маршрутами, хоча туди багато інвестували українські компанії. І є великі проблеми з перевезеннями автомобільним транспортом. У складовій затрат ми майже 30% витрачаємо на логістику. Для порівняння: у ЄС ці витрати складають близько 12%, у США – 9%. У нас затрати на доставку у порти дуже великі у порівнянні з іншими країнами”, – зазначив голова Аграрної конфедерації України Леонід Козаченко у коментарі obozrevatel .

Така ситуація, на думку експерта, склалася через тотальну корупцію, зокрема, у залізничних перевезеннях.

“Бізнес-спільнота і громадськість останні років десять шалено боролася проти створеної державою у цій сфері корупції. За те, щоб ми брали приклад з ЄС та США, де вагони і тяга, локомотиви є приватними. У розвинутих країнах, як правило, держава має у власності лише магістральні залізничні лінії. Всі під’їдні колії і вагони – приватні. У нас же монополія держави створювала корупцію, яка, у свою чергу, унеможливила модернізацію. Держава і сама не наробила достатньо вагонів, і іншим не дала. Зараз вагонобудівні заводи завантажені заявками, але ми дуже запізнилися. А по приватній тязі, по локомотивах взагалі держава опирається, як то кажуть, до останнього патрона”, – підкреслив Козаченко.

Козаченко певен, що полегшити ситуацію на залізниці можна було, якби держава вчасно почала готуватися до пікових навантажень у сезон збору урожаю.

“Трохи зняти напругу можна було, якби “Укрзалізниця” взяла в оренду хоча б сотні дві локомотивів і три-чотири тисячі вагонів. Цього ніхто не зробив. На жаль, ми вимушені будемо терпіти ці всі негаразди”, – переконаний Козаченко.

В свою чергу в УЗА заявили про те, що неефективна робота Укрзалізниці знижує рентабельність виробництва зернових в Україні. Необхідність шукати інші способи логістики дорого коштує для аграріїв.

Утім в самій Укрзалізниці переконують, що повністю готові до перевезення нового врожаю зернових

«Наразі робочий парк зерновозів власності Укрзалізниці становить приблизно 10 тис. вагонів. Це майже на рівні минулого року, коли ми успішно впоралися з перевезенням зернових. Крім того, цьогоріч на 55 % збільшено парк приватних вагонів, і наразі він становить понад 11,9 тис. одиниць. Ці фактори надають впевненості, що ми зможемо вчасно перевезти врожай. Тепер головне, щоб вантажовідправники забезпечували ритмічну та злагоджену роботу», — зазначив  голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

Варто зазначити, що аграрії не задоволені роботою не тільки УЗ. Так ситуація, на думку голови Аграрної конфедерації України Леоніда Козаченка, ускладнюється ще й тим, що держава так і не ухвалила необхідних законів для стимулювання річкових перевезень, що дозволило би втричі збільшити перевезення. Експерт певен, що через початок ремонту шлюзів на Дніпрі, цей вид транспортування навіть обмежиться.

 

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати

 

Читайте також