Укрзалізниця, Новини

Укрзалізниця очікує придбати в цьому році 85 пасажирських вагонів

Укрзалізниця вже розіслала запрошення на тендер щодо придбання 100 пасажирських вагонів вітчизняним та іноземним компаніям, але за приблизними оцінками фінансування вистачить на 85 вагонів. Про це заявив директор філії «Пасажирська компанія» Олександр Перцовський, повідомляє пресслужба Перевізника.

Так, уже комерційну пропозицію отримали: Крюківський вагонобудівний завод, Харківський вагонобудівний завод, компанії Siemens та Pesa та білоруські вагонобудівники.

У компанії підкреслили, кількість придбаних вагонів згідно з результатами тендера залежатиме від загального обсягу бюджетного фінансування, позаяк узгодження Порядку використання бюджетних коштів за цією бюджетною програмою ще триває.

За словами Перцовського, в державному бюджеті 2021 року заплановано виділення 4,2 млрд грн на оновлення пасажирського господарства Укрзалізниці, зокрема, закупівлю пасажирського рухомого складу.

«Це менше, ніж декларувалося спочатку, — в останній момент депутати переглянули обсяг. Наповнення йде зі спеціального фонду з певними статтями, які будуть фінансувати ці позиції: частина — акциз на паливо, частина — надходження зі штрафів і т.д. Тому це оціночна сума, теоретично вона може трохи змінюватися, якщо не всі надходження будуть зібрані», — сказав він.

Проте, аби не втрачати час, Укрзалізниця вже оголосила тендер зі строком подачі заявок до 30 березня, аукціон призначено на 5 травня.

Проте, виходячи з вищевказаних факторів, очікуваний обсяг закупівлі становить близько 84-85 пасажирських вагонів різних типів, переважно купейних. А капітально-відновлювальні ремонти пасажирських вагонів Укрзалізниці, які заплановані на 2021 рік, торкнуться переважно плацкартних вагонів.

Крім того, у компанії наголошують, що аби налагодити тут локальне виробництво, потрібно щорічно замовляти велику кількість пасажирських вагонів.

«Звичайно, для того, щоб залучати інвестиції великих міжнародних гравців на запуск локального виробництва, потрібно мати програму на три-п’ять років з чітким розумінням, що протягом цього часу держава буде фінансувати 100-150-200 вагонів на рік, — це зрозуміла перспектива для будь-якого виробника», – заявив Олександр Перцовський.

На його думку, це буде стимулом для міжнародних компаній-вагонобудівників братися за масштабні проєкти під українську колію 1520, вони стануть локалізувати своє виробництво, будуть з’являтися реальна конкуренція й спільні виробництва, активізуються локальні постачальники.

Читайте також