За минулий рік Укрзалізниця сплатила 21,8 млрд грн податків
Новини, Укрзалізниця

Укрзалізниця оприлюднила фінплан на 2022 рік: основні показники

На сайті АТ «Укрзалізниця» представлено фінансовий план товариства на 2022 рік, передає Rail.insider.

У пояснювальній записці до документа зазначається, що доходи від діяльності товариства заплановані у сумі 101 977,9 млн грн. Із них: чистий дохід від реалізації продукції (перевезення вантажів і пасажирів та від допоміжного виробництва) — 98 091 млн грн, доходи від інших видів діяльності — 3886,9 млн грн.

Доходи від перевезення вантажів прогнозуються в сумі 82 318,6 млн грн, що більше очікуваного звіту 2021 року на 12 965,8 млн грн (18,7%). Перевезення пасажирів мають «принести» УЗ 8169,5 млн грн, що більше очікуваного звіту 2021 року на 844,9 млн грн (11,5%).

Доходи допоміжного виробництва заплановано у розмірі 7602,9 млн грн, що перевищує очікуваний звіт 2021 року на 160,2 млн грн (2,2%).

Також у 2022 році УЗ намітила реалізувати металобрухту на 402 млн грн, а непрофільних активів — на 522 млн грн.

Тарифний вантажообіг заплановано у обсязі 188 173 млн ткм. Його збільшення порівняно з очікуваним у 2021 році має становити 3,7%.

Експортні перевезення передбачені на рівні 82 776 млн ткм, що на 2,4% більше очікуваного виконання 2021 року. У структурі експортних перевезень на першому місці — транспортування залізної руди (43%), «обсяги якої залишаться практично на рівні 2021 року, враховуючи відновлення стабільних поставок до КНР австралійської та бразильської руди». На другому місці — зернові вантажі (23,5%). Чорні метали (16,5%) — на третьому.

Імпортні перевезення у 2022 році прогнозуються на рівні 21 985 млн ткм, що більше очікуваного звіту 2021 року на 7,8%. Перше місце у структурі обсягів імпортних перевезень посідає кам’яне вугілля (53%), Обсяг імпорту буде залежати від можливості забезпечення підприємств вугіллям українського видобутку.

Внутрішні перевезення передбачаються на рівні 71 371 млн ткм, що більше очікуваного звіту 2021 року на 5,3%. Основними вантажами у внутрішньому сполученні залишаться мінерально-будівельні вантажі (25,6%), вугілля (22,8%), руда залізна (22%).

«Прогнозується збільшення перевезень вітчизняного кам’яного вугілля у внутрішніх перевезеннях за рахунок зменшення імпортних поставок. Також збільшиться перевезення залізної руди та чорних металів. З одного боку, потреба внутрішнього ринку продовжить збільшуватися через збільшення випуску чорних металів, з іншого — кон’юнктура світового ринку залишається для виробників України досить сприятливою», — наголошується у пояснювальній записці.

Витрати від діяльності товариства у 2022 році передбачено в сумі 100 296,3 млн грн. Це більше очікуваного виконання 2021 року на 12 763,3 млн грн (+14,6%).

Зокрема, на ремонтні роботи намічено спрямувати 7771,4 млн грн. Обсяги ремонтних робіт на 2022 рік більше очікуваного виконання 2021 року на 2706,2 млн грн (+53%). Збільшення витрат до плану 2021 року переважно за рахунок таких господарств:

  • колійного — +463 млн грн;
  • локомотивного — +348,4 млн грн;
  • електрифікації та електропостачання — +335 млн грн;
  • господарства приміських пасажирських перевезень — +321,8 млн грн.

Чистий прибуток прогнозується у сумі 1 680,9 млн грн.

Середньооблікова кількість працівників у 2022 році має становити 222,5 тис. осіб. Очікується скорочення 14 тис. працівників. «Зміна кількості працівників впродовж року прогнозується за рахунок природної плинності кадрів, а також структурних перетворень в організаційній структурі товариства (реорганізація, ліквідація, об’єднання, централізація, тощо), що здійснюються з метою підвищення ефективності управління та успішної трансформації АТ «Укрзалізниця», — уточнюється у документі.

Також передбачено скоротити 94 особи з адміністративно-управлінського персоналу.

«Середньомісячні витрати на оплату праці одного працівника на 2022 рік становлять 15 тис. 792 грн, що більше очікуваного виконання 2021 року на 2610 грн (+19,8%). Середньомісячні витрати на оплату праці одного адміністративного працівника на 2022 рік сягнуть 91 тис. 848 грн, що менше очікуваного виконання 2021 року на 4040 грн (–4,2%) за рахунок зменшення преміального фонду (бонусів)», — зауважується у пояснювальній записці.

Наряду з цим, у фінплані на 2022 рік планується підвищення продуктивності праці на 23,6% по відношенню до очікуваного виконання 2021 року.

Щодо податків та зборів до бюджетів, то їх УЗ сплатить 28 020,1 млн грн, що на 729,1 млн грн, або на 2,7%, більше прогнозу на 2021 рік. При цьому до державного бюджету планується сплатити в 2022 році 9905,1 млн грн, до місцевих бюджетів — 9068,1 млн грн, до державних цільових фондів — 9046,9 млн грн.

Розмір нарахованого податку на землю в 2022 році заплановано в сумі 3,5 млрд грн.

Крім того, фінпланом на 2022 рік передбачена сплата УЗ у другому кварталі дивідендів в сумі 120,1 млн грн.

Залучення запозичень планується у сумі 54,1 млрд грн, повернення — у сумі 38,4 млрд грн (за середньорічним курсом 28,6 грн/долар). Станом на 1 січня 2022 року залишок основного боргу за фінансовими зобов’язаннями очікується на рівні 38,5 млрд грн (за курсом 28,6 грн/долар), на кінець 2022 року залишок основного боргу планується у сумі 54,5 млрд грн (за курсом 28,7 грн/долар).

У 2022 році передбачено залучення таких запозичень:

  • 4,3 млрд грн — кредитні кошти міжнародних фінансових організацій (на електрифікацію напрямку Долинська—Миколаїв—Колосівка);
  • 32,8 млрд грн — вибірка по кредитних лініях банків, зокрема і державних, та залучення нового фінансування для покриття тимчасових розривів ліквідності товариства та фінансування капітальних інвестицій;
  • 14,2 млрд грн — залучення нового фінансування для рефінансування та виконання програми капітальних інвестицій;
  • 2,8 млрд грн — фінансовий лізинг (отримання у користування рухомого складу та залізничної техніки, зокрема кошти на програму оновлення вантажних вагонів).

Погашення запозичень передбачено, зокрема, за такими напрямками:

  • 0,3 млрд грн – погашення боргу перед МФО, в тому числі залученого на електрифікацію дільниці Долинська-Миколаїв-Колосівка;
  • 0,5 млрд грн – погашення боргу ДП «Фінансування інфраструктурних проектів»;
  • 32,7 млрд грн – погашення запозичень по кредитних лініях банків, в тому числі державних, що залучаються для покриття тимчасових розривів ліквідності товариства (обороти) та капітальних інвестицій;
  • 4,3 млрд грн – погашення/врегулювання простроченого боргу.

Як повідомлялося раніше, уряд вперше за багато років завчасно затвердив фінплан Укрзалізниці на 2022 рік, ще до настання цього періоду.

Читайте також