За минулий рік Укрзалізниця сплатила 21,8 млрд грн податків
Новини, Укрзалізниця

Укрзалізниця оприлюднила фінплан на 2022 рік: основні показники

На сайті АТ «Укрзалізниця» представлено фінансовий план товариства на 2022 рік, передає Rail.insider.

У пояснювальній записці до документа зазначається, що доходи від діяльності товариства заплановані у сумі 101 977,9 млн грн. Із них: чистий дохід від реалізації продукції (перевезення вантажів і пасажирів та від допоміжного виробництва) — 98 091 млн грн, доходи від інших видів діяльності — 3886,9 млн грн.

Доходи від перевезення вантажів прогнозуються в сумі 82 318,6 млн грн, що більше очікуваного звіту 2021 року на 12 965,8 млн грн (18,7%). Перевезення пасажирів мають «принести» УЗ 8169,5 млн грн, що більше очікуваного звіту 2021 року на 844,9 млн грн (11,5%).

Доходи допоміжного виробництва заплановано у розмірі 7602,9 млн грн, що перевищує очікуваний звіт 2021 року на 160,2 млн грн (2,2%).

Також у 2022 році УЗ намітила реалізувати металобрухту на 402 млн грн, а непрофільних активів — на 522 млн грн.

Тарифний вантажообіг заплановано у обсязі 188 173 млн ткм. Його збільшення порівняно з очікуваним у 2021 році має становити 3,7%.

Експортні перевезення передбачені на рівні 82 776 млн ткм, що на 2,4% більше очікуваного виконання 2021 року. У структурі експортних перевезень на першому місці — транспортування залізної руди (43%), «обсяги якої залишаться практично на рівні 2021 року, враховуючи відновлення стабільних поставок до КНР австралійської та бразильської руди». На другому місці — зернові вантажі (23,5%). Чорні метали (16,5%) — на третьому.

Імпортні перевезення у 2022 році прогнозуються на рівні 21 985 млн ткм, що більше очікуваного звіту 2021 року на 7,8%. Перше місце у структурі обсягів імпортних перевезень посідає кам’яне вугілля (53%), Обсяг імпорту буде залежати від можливості забезпечення підприємств вугіллям українського видобутку.

Внутрішні перевезення передбачаються на рівні 71 371 млн ткм, що більше очікуваного звіту 2021 року на 5,3%. Основними вантажами у внутрішньому сполученні залишаться мінерально-будівельні вантажі (25,6%), вугілля (22,8%), руда залізна (22%).

«Прогнозується збільшення перевезень вітчизняного кам’яного вугілля у внутрішніх перевезеннях за рахунок зменшення імпортних поставок. Також збільшиться перевезення залізної руди та чорних металів. З одного боку, потреба внутрішнього ринку продовжить збільшуватися через збільшення випуску чорних металів, з іншого — кон’юнктура світового ринку залишається для виробників України досить сприятливою», — наголошується у пояснювальній записці.

Витрати від діяльності товариства у 2022 році передбачено в сумі 100 296,3 млн грн. Це більше очікуваного виконання 2021 року на 12 763,3 млн грн (+14,6%).

Зокрема, на ремонтні роботи намічено спрямувати 7771,4 млн грн. Обсяги ремонтних робіт на 2022 рік більше очікуваного виконання 2021 року на 2706,2 млн грн (+53%). Збільшення витрат до плану 2021 року переважно за рахунок таких господарств:

  • колійного — +463 млн грн;
  • локомотивного — +348,4 млн грн;
  • електрифікації та електропостачання — +335 млн грн;
  • господарства приміських пасажирських перевезень — +321,8 млн грн.

Чистий прибуток прогнозується у сумі 1 680,9 млн грн.

Середньооблікова кількість працівників у 2022 році має становити 222,5 тис. осіб. Очікується скорочення 14 тис. працівників. «Зміна кількості працівників впродовж року прогнозується за рахунок природної плинності кадрів, а також структурних перетворень в організаційній структурі товариства (реорганізація, ліквідація, об’єднання, централізація, тощо), що здійснюються з метою підвищення ефективності управління та успішної трансформації АТ «Укрзалізниця», — уточнюється у документі.

Також передбачено скоротити 94 особи з адміністративно-управлінського персоналу.

«Середньомісячні витрати на оплату праці одного працівника на 2022 рік становлять 15 тис. 792 грн, що більше очікуваного виконання 2021 року на 2610 грн (+19,8%). Середньомісячні витрати на оплату праці одного адміністративного працівника на 2022 рік сягнуть 91 тис. 848 грн, що менше очікуваного виконання 2021 року на 4040 грн (–4,2%) за рахунок зменшення преміального фонду (бонусів)», — зауважується у пояснювальній записці.

Наряду з цим, у фінплані на 2022 рік планується підвищення продуктивності праці на 23,6% по відношенню до очікуваного виконання 2021 року.

Щодо податків та зборів до бюджетів, то їх УЗ сплатить 28 020,1 млн грн, що на 729,1 млн грн, або на 2,7%, більше прогнозу на 2021 рік. При цьому до державного бюджету планується сплатити в 2022 році 9905,1 млн грн, до місцевих бюджетів — 9068,1 млн грн, до державних цільових фондів — 9046,9 млн грн.

Розмір нарахованого податку на землю в 2022 році заплановано в сумі 3,5 млрд грн.

Крім того, фінпланом на 2022 рік передбачена сплата УЗ у другому кварталі дивідендів в сумі 120,1 млн грн.

Залучення запозичень планується у сумі 54,1 млрд грн, повернення — у сумі 38,4 млрд грн (за середньорічним курсом 28,6 грн/долар). Станом на 1 січня 2022 року залишок основного боргу за фінансовими зобов’язаннями очікується на рівні 38,5 млрд грн (за курсом 28,6 грн/долар), на кінець 2022 року залишок основного боргу планується у сумі 54,5 млрд грн (за курсом 28,7 грн/долар).

У 2022 році передбачено залучення таких запозичень:

  • 4,3 млрд грн — кредитні кошти міжнародних фінансових організацій (на електрифікацію напрямку Долинська—Миколаїв—Колосівка);
  • 32,8 млрд грн — вибірка по кредитних лініях банків, зокрема і державних, та залучення нового фінансування для покриття тимчасових розривів ліквідності товариства та фінансування капітальних інвестицій;
  • 14,2 млрд грн — залучення нового фінансування для рефінансування та виконання програми капітальних інвестицій;
  • 2,8 млрд грн — фінансовий лізинг (отримання у користування рухомого складу та залізничної техніки, зокрема кошти на програму оновлення вантажних вагонів).

Погашення запозичень передбачено, зокрема, за такими напрямками:

  • 0,3 млрд грн – погашення боргу перед МФО, в тому числі залученого на електрифікацію дільниці Долинська-Миколаїв-Колосівка;
  • 0,5 млрд грн – погашення боргу ДП «Фінансування інфраструктурних проектів»;
  • 32,7 млрд грн – погашення запозичень по кредитних лініях банків, в тому числі державних, що залучаються для покриття тимчасових розривів ліквідності товариства (обороти) та капітальних інвестицій;
  • 4,3 млрд грн – погашення/врегулювання простроченого боргу.

Як повідомлялося раніше, уряд вперше за багато років завчасно затвердив фінплан Укрзалізниці на 2022 рік, ще до настання цього періоду.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також