Новини, Укрзалізниця

УЗ уклала прямі контракти з ExxonMobil та Orlen на постачання дизпального

АТ «Укрзалізниця» підписало прямі контракти з іноземними виробниками на постачання дизельного пального. Про це пише Rail.insider із посиланням на Forbes.

Укрзалізниця підписала прямі контракти на постачання дизельного пального з іноземними виробниками. Серед них — ExxonMobil Asia Pacific. Це частина однієї з найбільших нафтопереробних компаній світу ExxonMobil. Також УЗ уклала угоди з польським нафтовим концерном Orlen, його литовським підрозділом Orlen Lietuva і польським імпортером пального Unimot Paliwa. Також тривають перемовини з іншими потенційними постачальниками та виробниками.

Завдяки прямим контрактам УЗ зможе заощадити приблизно 10% на ціні пального, оскільки компанія не платитиме маржу трейдерам, вважає аналітик консалтингової компанії «НафтоРинок» Олександр Сіренко.

«Чи це єдина причина укладання таких договорів? Навесні Україна стикнулася з дефіцитом пального. Щоб вирішити проблему, у травні уряд доручив УЗ підписати контракти на його закупівлю на зовнішніх ринках. Імпортне пальне компанія закуповуватиме як для власних потреб, так і «з можливістю реалізації його на внутрішньому ринку», розповіли в УЗ. Компанія планує продавати пальне аграріям і держпідприємствам», — наголошує видання.

В УЗ не розкривають обсяги закупівель та ціни. Проте перші імпортні партії вже почали надходити. У червні Укрзалізниця імпортувала 1,7 тис. т, а за 24 дні липня — 7 тис. т, повідомив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн. Та ці об’єми — не більше 1–2% від усього українського споживання.

«Я думаю, що динаміка буде зростати», — спрогнозував Сергій Куюн та додав, що для налагодження поставок УЗ потрібен час на вирішення бюрократичних, логістичних і технічних проблем. За оцінкою аналітика, зараз на частку УЗ припадає 5% від всього українського споживання дизельного пального.

УЗ зможе продавати дизпальне після того, як задовільнить власні потреби, вважає Олександр Сіренко. Він також вважає, що іноземні постачальники пального в змозі продати УЗ великі обсяги. Своєю чергою це дасть змогу УЗ стати визначальником правил гри на українському гуртовому ринку дизпального.

До війни націнка на гуртові партії палива становила 20 доларів/т, а після початку повномасштабного вторгнення РФ сягала 800–1200 доларів/т. «Зараз націнка приблизно 100 доларів/т. УЗ має повернути ринок до «мирної» націнки у 20 доларів /т. Золоте ельдорадо закінчується», — вважає Олександр Сіренко. Зменшення націнки має привести до зниження роздрібних цін на дизельне пальне від 2,5 до 5 грн/л, очікує він.

Окрім того, країна все ще відчуває гостру нестачу бензину, особливо в Центральній Україні, каже директор з маркетингу «БРСМ-Нафта» Олександр Мельничук. Причина дефіциту — нестача бензовозів для перевезення.

Вирішення проблеми з браком бензину може стати наступним завданням для УЗ. Компанія вже веде перемовини щодо закупівлі бензину й автогазу з потенційними постачальниками та виробниками, повідомили Forbes в УЗ. «Обсяги, ціни, умови та терміни поставки обговорюються», — уточнили в Укрзалізниці.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також