Новини, Новини бізнесу

В Україні треба розроблювати свої стандарти виробництва залізничних коліс, – експерт

В Україні треба розроблювати свої стандарти виробництва залізничних коліс. Про це голова представництва Amsted Rail Company, Inc. в Україні Ерік Луманн розповів в інтерв’ю журналістам Rail.insider. За словами експерта, наразі в Україні триває дуже цікавий процес переходу від радянських ГОСТів до стандартів європейського зразка. Але повністю перейти у короткостроковій перспективі на європейські стандарти не вийде, бо різниця між ними досить суттєва.

“Я думаю, в Україні простіше створити свої стандарти, використовуючи закордонний досвід, аніж застосовувати в повній мірі будь-які інші. У нашій роботі зі стандартизації ми так і плануємо. До цього процесу ми застосовуємо прецеденти, набуті в Британії та Америці. Причому приклад США для України достатньо просто застосовується, адже американська залізниця принципово дуже схожа на українську. Як відомо, це споріднені залізничні системи і з погляду обладнання, і з погляду зв’язку та організації руху. Відмінності лише у швидкості та навантаженнях (23,5 тонни на вісь в Україні проти 32,5 тонн на вісь у США)” – зазначив експерт.

Про дефіцит суцільнокатаних коліс в Україні ми вже писали у нашій статті “Без аргументів, або чому дорожчає українське колесо?“, де журналісти Rail.insider розбиралися у причинах здорожчання коліс виробництва «Інтерпайп Україна». По факту на український ринок колеса постачає тільки Інтерпайп. Інші ж гравці ринку не можуть цього зробити зокрема й через проблеми з сертифікацією продукції.

“Ми розуміємо й підтримуємо тезу, що будь-які колеса, які бігають по магістралях, мають бути сертифіковані. Це зрозуміло. Адже це питання безпеки, і ми проходимо цю процедуру скрізь у світі, де наші колеса експлуатуються. Просто тут, в Україні, експлуатуються тільки суцільнокатані колеса і декому доводиться захищати свій ринок, застосовуючи для цього систему сертифікації. Оскільки сьогодні в Україні немає чинного стандарту литих коліс, ми не можемо запустити процес виходу на український ринок. Немає базису, від якого можна зробити сертифікат, а без нього ми не можемо продавати ці колеса в Україні. Тож, наприкінці минулого року ми ініціювали підготовку відповідного ДСТУ (Державний стандарт України), який би повністю відповідав українським вимогам.Є спеціальні організації, які вивчають такі технічні питання і вони звернулися до національного органу стандартизації, який включив цю роботу до списку запланованих робіт на 2019 рік. Ми також почали діяти: підписали контракти для його підготовки. Однак пізніше цей національний орган отримав звернення від, тепер вже колишнього, депутата Верховної Ради про те, що він сам отримав звернення від організації, яка займається виробництвом продуктів з металу в Україні й вона проти ідеї створення стандарту на литі колеса. Організація необґрунтовано заявляє, що литі колеса не можуть експлуатуватися в Україні та є гіршими, ніж суцільнокатані колеса”, – зазначає Луманн

Докладніше про боротьбу за ринок залізничних коліс в  Україні можете почитати в інтерв’ю з головою представництва Amsted Rail Company, Inc. в Україні Еріком Луманном. Також відзначимо, що Антимонопольний комітет України так і не визнав ТОВ «Інтерпайп Україна» монополістом на ринку суцільнокатаних залізничних коліс.  

 

Відзначимо, що Ерік Луманн буде одним із спікерів на 2-му міжнародному Rail Cargo Business Forum: Rail innovation.Форум відбудеться 10 жовтня за адресою: конференц-хол “ДЕПО”, вул. Антоновича, 52. 

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також