Новини, Новини бізнесу, Перевезення

Вантажовідправники Прикарпаття стурбовані нестачею тяги через додаткові пасажирські поїзди

Позитивні новини щодо збільшення кількості пасажирських поїздів до Карпат, зокрема для зручності гостей відомого гірськолижного курорту «Буковель», обернулися негативною ситуацією щодо забезпечення локомотивами вантажного руху на Прикарпатті. Про це Rail.insider повідомили місцеві джерела.

«Вже у першу добу курсування додаткових пасажирських поїздів вантажовідправники відчули проблеми з підвезенням порожнього рухомого складу та вивезенням завантажених вагонів. Час повернення порожнього рухомого складу на деяких дільницях збільшився до 1,5 доби, коли раніше становив 4—5 годин», — повідомив один із вантажовідправників регіону.

Він висловив побоювання стосовно того, що такий стан речей у найближчій перспективі призведе до колапсу вантажних перевезень у регіоні та до спаду промислової активності загалом. «Це виглядає особливо дивним та незрозумілим на фоні прибутковості вантажних перевезень та чергового, з 1 січня 2022 року, підвищення тарифів на них», — додав співрозмовник.

Причина виникнення складної ситуації — для додаткових пасажирських потягів задіяно тепловози з вантажного руху.

Із джерел на Львівській залізниці стало відомо, що у перші дні після введення нового графіка курсування пасажирських поїздів забезпечення локомотивами для вантажного руху по регіональній філії становило менше 30%. «На дільниці Ходорів—Івано-Франківськ 14 грудня прослідували лише 2 вантажні поїзди», — повідомили нам.

У свою чергу, як заявив у відповіді на запитання Rail.insider член правління АТ «Укрзалізниця», відповідальний за пасажирський напрямок, Олександр Перцовський, наразі вирішується питання щодо переведення локомотивів на час пікових перевезень пасажирів з інших залізниць.

«Щоб посилити Львівську залізницю на зимовий «лижний» сезон, коли вона стає епіцентром пасажирського руху, ми перекидаємо теплотягу з інших залізниць. Зокрема, з Одеської перекинуто кілька тепловозів. Південна залізниця також допомагає. Крім того, для вирішення питання у середньостроковій перспективі посилюється програма ремонтів. Також Укрзалізниця планує закупівлі нових тепловозів компанії Wabtec», — повідомив Олександр Перцовський.

На думку посадовця, «не має стояти вибір: везти вантаж чи пасажирів?». «Ці два напрямки активно розвиваються… Тому всіх заспокоїмо: той факт, що у нас будуть рекорди по пасажиропотоку, не заважає нам встановлювати рекорди з вантажних перевезень», — заявив член правління Укрзалізниці 14 грудня під час пресконференції з приводу презентації нового залізничного маршруту у «Буковелі».

Як відомо Rail.insider, наразі йдеться про швидке переведення на Львівську залізницю 4 тепловозів 2ТЕ10 з Одеської та Південної залізниць.

Крім того, бізнес та фахівці АТ «Укрзалізниця» покладають надії на електрифікацію дільниці Ходорів—Хриплин.

Електрифікація дільниці Ходорів—Хриплин дала б змогу вирішити питання дефіциту теплотяги на цьому напрямку

Як повідомляв Rail.insider, в Укрзалізниці сподіваються на продовження закупівель тепловозів ТЕ33АС американської компанії Wabtec. Проте досі ясності у цьому питанні немає.

Про причини дефіциту локомотивів в Україні можна прочитати тут.

Джерело фото – Trainpix.

 

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики