Депутати врахували у поправках до законопроєкту про локалізацію ряд побажань від ЄС
Новини, Економіка, Рухомий склад

“Велике будівництво” по-залізничному може забезпечити ріст ВВП на 3,5%

Голова наглядової ради ПАТ «КВБЗ» Володимир Приходько запропонував провести аналог «Великого будівництва» у залізничній галузі. Під час Всеукраїнського форуму «Україна 30 «Інфраструктура» Приходько підрахував – програма була б напрочуд вигідною.

«”Велике будівництво”, яку здійснює Укравтодор, дала суттєвий результат. Це додаткове зростання близько ВВП на 1,5% на рік. Ми розуміємо, що в залізничників є ширші можливості. Якби подібну програму запустили б для підприємств залізничної галузі, для приватних перевезень, для вантажних і пасажирських перевезень, то ми б отримали ріст 2,5%- 3,5% ВВП», – заявив Приходько.

Першочергове питання проєкту – питання зношеності рухомого складу Укрзалізниці. За різними оцінками парк підприємства зношений на 93-98%.

«Замінити треба близько 73 тисяч вагонів. Якщо розраховувати в рамках програми, то це 12 -15 тис. вагонів на рік. Цей проєкт самоокупний. Приріст валового продукту в рік перекриє витрати. Він мож принести 31 млрд грн надходжень до бюджету України. При цьому додатково близько 15 тис. людей буде забезпечено роботою. І ще 30 тис. людей працюватимуть у суміжних галузях промисловості», – зазначив Приходько.

Що треба, щоб запустити програму:

  • ухвалити закон “про локалізацію” (№3739)
  • скасувати податок на землю для залізниці;
  • скасувати податок на дизельне пальне для залізниці;
  • дозволити Укрзалізниці проводити прямі закупівлі електроенергії;
  • запустити програму подібну до “Великого будівництва” в національній економічній стратегії 2030 та в стратегії Укрзалізниці.

Нагадаємо, за 10 років ВВП України може отримати додаткових 51,4 млрд дол. США за умови реалізації транспортного напрямку економічної стратегії.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також