Депутати врахували у поправках до законопроєкту про локалізацію ряд побажань від ЄС
Новини, Економіка, Рухомий склад

“Велике будівництво” по-залізничному може забезпечити ріст ВВП на 3,5%

Голова наглядової ради ПАТ «КВБЗ» Володимир Приходько запропонував провести аналог «Великого будівництва» у залізничній галузі. Під час Всеукраїнського форуму «Україна 30 «Інфраструктура» Приходько підрахував – програма була б напрочуд вигідною.

«”Велике будівництво”, яку здійснює Укравтодор, дала суттєвий результат. Це додаткове зростання близько ВВП на 1,5% на рік. Ми розуміємо, що в залізничників є ширші можливості. Якби подібну програму запустили б для підприємств залізничної галузі, для приватних перевезень, для вантажних і пасажирських перевезень, то ми б отримали ріст 2,5%- 3,5% ВВП», – заявив Приходько.

Першочергове питання проєкту – питання зношеності рухомого складу Укрзалізниці. За різними оцінками парк підприємства зношений на 93-98%.

«Замінити треба близько 73 тисяч вагонів. Якщо розраховувати в рамках програми, то це 12 -15 тис. вагонів на рік. Цей проєкт самоокупний. Приріст валового продукту в рік перекриє витрати. Він мож принести 31 млрд грн надходжень до бюджету України. При цьому додатково близько 15 тис. людей буде забезпечено роботою. І ще 30 тис. людей працюватимуть у суміжних галузях промисловості», – зазначив Приходько.

Що треба, щоб запустити програму:

  • ухвалити закон “про локалізацію” (№3739)
  • скасувати податок на землю для залізниці;
  • скасувати податок на дизельне пальне для залізниці;
  • дозволити Укрзалізниці проводити прямі закупівлі електроенергії;
  • запустити програму подібну до “Великого будівництва” в національній економічній стратегії 2030 та в стратегії Укрзалізниці.

Нагадаємо, за 10 років ВВП України може отримати додаткових 51,4 млрд дол. США за умови реалізації транспортного напрямку економічної стратегії.

Читайте також