За 10 років ВВП України може отримати додаткових 51,4 млрд дол. США за умови реалізації транспортного напрямку економічної стратегії. Про це на публічному обговоренні проєкту Національної економічної стратегії – 2030 «Розвиток промисловості, транспорту та інфраструктури» заявив керівник ЦЕВ Кирило Криволап.
Він зазначив, що тільки модернізація залізничного транспорту й інфраструктури та фінансове оздоровлення УЗ принесуть 19,5 та 3,3 млрд дол. США відповідно.
Одним з етапів впровадження транспортної стратегії є справедливе регулювання тарифів. Криволап зазначив, що зараз в Україні немає транспортного регулятора й конкуренція на ринках перевезень майже відсутня. Як приклад, українські порти серед найдорожчих у світі. Не краща ситуація і з залізницею.
«Тарифи Укрзалізниці є не завжди економічно обґрунтованими. Та взагалі вся система фінансів УЗ не є ефективною. Тарифи непередбачувано змінюються. Усі ці фактори мають негативний вплив на конкурентоспроможність суміжних секторів економіки. Отже, регулювання транспортного сектору потребує суттєвої оптимізації», – заявив Криволап.
За його словами, щоб модернізувати транспортну інфраструктуру України, треба понад 35 млрд доларів США.
Нагадаємо, у серпні минулого року прем’єр-міністр України Денис Шмигаль обговорив із представниками великого українського бізнесу концепцію створення Національної економічної стратегії-2030. Її розробляють близько 60 компаній і 30 аналітичних центрів, які об’єдналися в Центр економічного відновлення.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики