Новини, Рухомий склад

ФРУ закликає уряд заборонити рух вагонів з понаднормовим терміном експлуатації

Федерація роботодавців України та вагонобудівники закликають уряд і Мініфраструктури прискорити прийняття рішення щодо заборони руху вантажних вагонів з понаднормовим терміном експлуатації. Адже “технічний стан переважної більшості такого рухомого складу, що курсує залізницею України, незадовільний”. Про це йдеться у відповідному зверненні до Прем’єр-міністра та міністра інфраструктури, пише railinsider з посиланням на сторінку ФРУ у Facebook.

У повідомленні наголошується, що причина такої ситуації — виконання мінімальних обсягів планових ремонтних робіт зазначених вагонів, регламент проведення яких суттєво не відрізняється від чинного регламенту для нових вагонів. Наслідком є щоденна експлуатація приблизно 56% робочого парку країни, що “несе в собі високі техногенні ризики, підвищує аварійність на залізниці, у 5—8 разів збільшує кількість позапланових ремонтів та щодня збільшує руйнівний вплив на верхню будову колії”.

Також негативно впливають на конкурентоздатність вітчизняних вантажних залізничних перевезень факти неконтрольованого імпорту рухомого складу з Російської Федерації. Впродовж 2015—2019 років з РФ завезли понад 18 тис. одиниць вантажних вагонів, нормативний термін експлуатації яких сплив.

Крім того, парк Укрзалізниці оновлюється мінімально. Загалом це сприяє значному зростанню на залізничних коліях України кількості вагонів з подовженими термінами експлуатації впродовж останніх п’яти років.

Федерація роботодавців України та представники вагонобудівних компаній при постійній участі керівництва АТ «Укрзалізниця» зрештою дійшли згоди щодо шляхів вирішення проблемної ситуації. Їхні напрацювання були покладені в основу наказу Міністерства інфраструктури України «Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті» №217 від 19 квітня 2021 року. Проте Міністерство юстиції України відмовило в реєстрації цього нормативно-правого акта.

Міністерство інфраструктури України на власному сайті 30 червня 2021 року опублікувало проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання визначення умов і порядку організації діяльності залізничного транспорту загального користування». Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні цей проєкт постанови Кабінету Міністрів України, за згодою основних вагонобудівних підприємств: Крюківський вагонобудівний завод, ТОВ «Аурум Груп», ТОВ «Група ТАС», ТОВ «Перша логістична компанія», погоджено. Тож автори звернення закликають найближчим часом прийняти його на засіданні уряду.

Як повідомлялося раніше, уряд заборонив пільгове ввезення вантажних вагонів з вичерпаним терміном експлуатації.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також