«Велике будівництво»: Укрзалізниця навантажила щебеню на 25 % більше, ніж торік
Новини, Перевезення

«Велике будівництво»: Укрзалізниця навантажила щебеню на 25 % більше, ніж торік

Маршрутизація — один з механізмів збільшення обсягів доставки щебеневої продукції залізничним транспортом для будівництва доріг. Про це медіацентру УЗ розповів директор Департаменту управління рухом АТ «Укрзалізниця» Олександр Ткаченко. За його ловами, маршрутизація щебеневих вантажів дасть змогу збільшити обсяги перевезень до 30 % і водночас прискорити терміни доставки.

«Нам вдається переконати отримувачів щебеню приймати вантажі на станціях, що є маршрутними. Отже, будматеріал транспортують составами із 44 вагонів, що прискорює доставку та зменшує витрати порівняно з тим, якби рухомий склад поодинці необхідно було сортувати» – відзначив Ткаченко.

Укрзалізниця вже надала партнерам перелік станцій, які пропонується розглядати як базові: 50 — для навантаження та 88 — для вивантаження. В Укрзалізниці відзначили, що за характером їхньої дислокації на залізничній мережі можна виділити п’ять великих осередків і майже 10 дрібніших, де забезпечується вивантаження переважної частини щебеню. Найбільші розташовані поблизу міст:

  • Львів;
  • Івано-Франківськ;
  • Одеса;
  • Київ;
  • Харків.

Серед другорядних (Тут розташовано по кілька станцій на незначних відстанях): 

  • Дніпро;
  • Запоріжжя;
  • Кривий Ріг;
  • Маріуполь;
  • Миколаїв. 

Відзначимо, що у процес «Великого будівництва» Укрзалізниця залучена не лише як перевізник, а й виробник щебеню. Вже сьогодні обсяги навантаження цього будматеріалу на 25 % вищі, ніж торік.

Як повідомили у філії «Центр управління промисловістю» АТ «Укрзалізниця», до виконання програми активно залучають виробничі підрозділи товариства. Зокрема, йдеться про шість гранітних кар’єрів: Хлистунівський, Редутський, Трудівський, Крюківський, Знам’янський і Хлібодарівський. Фахівці Центру розраховують на виготовлення 6,8 млн т продукції для будівництва автодоріг. Це в чотири рази більше, ніж сьогодні становлять замовлення власне Укрзалізниці.

Відзначимо, що частина угод на постачання вже підписана з підрядниками будівництва. Йдеться, зокрема, про такий знаковий об’єкт, як нова траса Н-31 Дніпро—Царичанка—Кобеляки—Решетилівка. Спорудження цієї першої в незалежній Україні бетонної дороги (протяжністю понад 130 км!) планується завершити в поточному році.

Нагадаємо, що вже 1 березня в Україні стартуала програма “Велике будівництво”, мета якої інфраструктурна модернізація.  Програма передбачає масштабне будівництво та капітальний ремонт шкіл, дитячих садків, приймальних відділень лікарень, стадіонів та доріг по всій країні.

Нагадаємо, що минулого року УЗ перевезла на 19% будматеріалів менше. На думку експертів, одна з причин — акцентування уваги на перевезенні зернових.

Читайте також