Новини, Перевезення

Затримки цистерн на мережі УЗ призвели до зростання цін на дизпальне

Помітні затримки залізничних цистерн на вузлових станціях Укрзалізниці спровокували локальні дефіцити дизельного пального та вже призвели до зростання цін. Про це пише Rail.insider із посиланням на enkorr.

Видання зазначає, що проблема виникла, зокрема, через зволікання з поверненням порожніх цистерн на територію країн-виробників.

«Білоруські вагони не підлягають терміновому поверненню, і за їхню затримку не стягуються штрафи. Тому УЗ після доставки пального покупцеві продовжує експлуатувати ці вагони всередині України», — нарікає один із операторів ринку.

Крім того, через брак маневрових тепловозів на вузлових станціях фіксується значне скупчення і повних, і порожніх цистерн. Зокрема, йдеться про Коростень.

Трейдери зазначають, що терміни доставки по всій УЗ критично зросли. «У нормальному режимі вагони з Коростеня на нафтобазу в Київській області доправлялися за 4 дні, сьогодні деякі партії йдуть до 30. На нафтобазу в Хмельницькій області з Коростеня вагони приходили за 10 днів, зараз же цей шлях триває 20—30», — каже великий гуртівник.

Також, за словами операторів, має місце проблема безпосередньо на станціях розташування нафтобаз. «Доставлене на станцію пальне залізниця не може тиждень спрямувати на під’їзні шляхи до нафтобаз. Відповідно з’являється проблема з поверненням порожняка постачальнику пального», — зазначають трейдери.

На думку гравців ринку, головною причиною ситуації є «активізація перевезень зерна аграріями та щебеню в межах програми «Велике будівництво», які перебувають у пріоритеті УЗ».

Ще однією з причин кризи на залізниці трейдери називають кадрову неукомплектованість: «Це банальний брак персоналу: когось скоротили, хтось звільнився через низькі зарплати, і виходить, що довезти нам пальне немає кому».

У підсумку перебої з постачанням ресурсу призвели до ажіотажу на ринку, і багато трейдерів міняли цінники кілька разів на день. «Хтось відразу поставив ціни із пристойним запасом, але багато хто так і не зміг визначитися та зняв пропозиції до «кращих часів», — ділиться трейдер із Києва.

За даними Консалтингової групи «А-95», з початку тижня ціни на дрібнооптові партії на дизельного пального в середньому зросли на 42 коп./л (або на 1,76%) — до 24,28 грн/л.

Як зазначає видання, учасники ринку нафтопродуктів щорічно наприкінці літа—на початку осені відчувають різке погіршення роботи АТ «Укрзалізниця».

Нагадаємо, що у липні суттєво зросли обсяги навантаження у цистерни та цементовози. Водночас у серпні спостерігалася складна ситуація із вантажними перевезеннями.

Читайте також