Новини, Перевезення

Затримки вантажних поїздів на мережі УЗ сягнули понад 400 годин

Rail.insider продовжує стежити за ситуацією із перевезенням вантажів по УЗ. Так, загалом середньодобове навантаження виходить на заплановані показники, за 19 днів серпня воно становило –765,54 тис. т (–0,5% від плану). Всього за 19 днів серпня по мережі АТ УЗ навантажено 14 545,24 тис. т (відставання від плану –84,76 тис. т). Про це написав у Facebook заступник директора комерційного департаменту АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов, передає Rail.insider.

За словами представника УЗ, станом на 09:30 20 серпня покинутих поїздів по мережі УЗ — 43, або 2038 вагонів; зокрема покинутих вагонів ЦТЛ — 347 одиниць.

Найбільше покинутих поїздів по Одеській залізниці — 22, або 1163 вагони (покинутих порожніх вагонів — 784); Львівській — 7, або 332 вагони, Південно-Західній — 7, або 292 вагони. Затримки поїздів становили від 21 до 423 годин.

За оперативну добу (18—19 серпня) у стані «Тимчасово залишені поїзди…» — 152 потяги, або 6238 вагонів. Затримки поїздів становили 12—72 години.

Найбільша кількість затриманих поїздів:

  • по Південно-Західній залізниці — 47 (1826 вагонів);
  • Одеській — 43 (2076 вагонів);
  • Придніпровській — 26 (979 вагонів).

«При високому рівні навантаження по Придніпровській магістралі має місце слабка передача поїздів на стиках з Одеською. Ситуація по Одеській залізниці залишається складною, фіксується накопичення поїздів з боку Вапнярки (майже 3 тис. вагонів), по Котовську — брак локомотивів; поганий поїзний обмін з Південно-Західною залізницею. Залишається поганий поїзний обмін з Придніпровською залізницею, передача з Придніпровської на Одеську менше наявності, йде накопичення поїздів по Придніпровській та Одеській залізницях на стиках. Залишається складною ситуація по Одеському вузлу Одеської залізниці, сортувальні станції не справляються з розбірним вагонопотоком, сортувальні станції забиті, ускладнюється вивезення порожняка з портів.

Негативний вплив на ситуацію має наявність «вікон» з ремонту інфраструктури, до поточних додалося «вікно» на дільниці Чорноморська—Берегова. Через це тимчасово призупиниться подача вагонів стивідором у порт Південний. Загалом іде накопичення по мережі вагонів, заадресованих у морські порти», — наголосив Валерій Ткачов.

На Південно-Західній залізниці залишається важкою ситуація на Київській дирекції та на стиках з Одеською магістраллю.

Ситуація на західних прикордонних переходах загалом робоча. Накопичення вагонів на мережі УЗ і добова здача по стиках:

  • Ужгород — 1789 вагонів (7 поїздів, або 319 вагонів): «найпроблемніший стик, причина — зменшення приймання заводом U. S. Steel;
  • Ізов — 1695 вагонів (8 поїздів, або 387 вагонів): «ситуація робоча»;
  • Чоп — 1075 вагонів (1 поїзд, або 70 вагонів);
  • Батьово — 467 вагонів (2 потяги, або 81 вагон).

«Складна ситуація лише на стику Ужгород через зниження приймання вагонів вантажоодержувачем U. S. Steel, на чотири доби введена конвенція на відвантаження чотирьох видів руди на адресу U. S. Steel, проводиться відвантаження іншої номенклатури. Через слабку передачу вагонів вже сім покинутих потягів в напрямку Ужгорода», — зазначив заступник директора Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця».

Найгостріше стоїть питання з накопиченням вагонів і уповільненням просування поїздів на Південно-Західній (Київська дирекція) та Одеській залізницях (припортові дільниці та стики з іншими залізницями). На обох — покинуті та тимчасово затримані поїзди. Є проблема з дефіцитом локомотивного парку по Одеській та Південно-Західній залізниці.

«Диспетчерський апарат АТ УЗ вживає заходів щодо поліпшення планування перевезення, зменшення руху резервом, збільшення розмірів поїздів, проводиться передислокація локомотивів», — наголосив Валерій Ткачов.

Він також розповів, що залишається проблема нестачі персоналу на станціях (укладачі, оглядачі вагонів, комерційні агенти  та інші).

Про перевезення зерна

«На мережі перебуває майже 9500 вагонів із зерном, — акцентував представник УЗ. — Відвантаження зернових вантажів має велику добову волатильність. Наприклад, добове навантаження у вихідні дні перебуває на рівні 79—90 тис. т зерна, у середині тижня зростає до 125—135 тис. т. Упав відсоток маршрутизації перевезення зерна до 30%, що призвело до збільшення розбірних вагонопотоків (складається з групових і повагонних відправлень), це призвело до зростання сортувальної роботи на станціях. Зі зростанням кількості власників вагонів різко впала ефективність експлуатації вагонного парку, зростає коефіцієнт порожнього пробігу. УЗ змушена розвозити порожняк різним власникам з перевищенням пробігу. Гостро стоїть питання об’єднання парку під одним або декількома диспетчерськими центрами для ефективного використання».

Про вагони

На 20 серпня корисний парк вагонів на мережі/середній оборот вагона на місяць становив:

  • піввагонів — 82 050 одиниць (зокрема УЗ — 19 647 одиниць)/7 діб;
  • зерновозів — 24 932 одиниць (УЗ — 5936 одиниць)/10,6 доби;
  • цементовозів — 5971 одиниця (УЗ — 2604 одиниці)/11,5 доби;
  • цистерн — 16 077 одиниць (УЗ — 1567 одиниць)/10,5 доби.

«Зниження швидкості просування вагонів і погіршення обороту вагонів стимулює попит на вагонний парк. Уже зараз ринок відчуває дефіцит піввагонів, зерновозів, цементовозів. Цей попит стимулює зростання ставок плати за використання вагонів. Ринкові ставки плати на зерновози зросли до 1000 грн/добу; цементовози — 900 грн/добу. АТ УЗ починає проводити торги за гостродефіцитними парками вагонів через ProZorro.Продажі. Торги проходять у режимі англійського аукціону на підвищення ціни. Сьогодні відбулися перші. Надалі вони будуть проводитися на постійній основі», — повідомив заступник директора Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця».

За його словами, погіршення ситуації з просуванням вантажних поїздів негативно впливає на забезпечення навантаження вагонним парком, у ЦТЛ УЗ виникають проблеми з підсиланням порожніх вагонів. За минулу оперативну добу 19 серпня ЦТЛ не забезпечила подачу 2497 вагонів при спільній заявці 3419 вагонів. Фіксується зростання кількості заявок на вагони ЦТЛ, вантажовідправники починають завищувати кількість заявок. Гостродефіцитний рухомий склад наразі — зерновози, піввагони, цементовози.

Як повідомлялося раніше, незважаючи на резерв локомотивів, кількість затриманих вагонів зросла до 6,5 тис. УЗ не вистачає локомотивів і персоналу на станціях, щоб покращити ситуацію з перевезеннями. Кількість покинутих потягів за добу 12—13 серпня зросла. Водночас 13 серпня на Тернопільщині через відсутність локомотивів зупинилися елеватори. Через невиконання заявок на вагони у серпні елеватори компанії G.R. Agro перейшли на перевезення зерна автотранспортом.

Детально про проблему дефіциту тяги можна прочитати тут.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також