Новини, Перевезення

УЗ не вистачає локомотивів і персоналу на станціях, щоб покращити ситуацію з перевезеннями, — Валерій Ткачов

Rail.insider продовжує стежити за ситуацією із перевезенням вантажів по УЗ. Так, накопичення вантажних поїздів на мережі та уповільнення швидкості руху поїздів починає негативно впливати на показник добового навантаження. За 15 днів серпня цей показник становив –760,82 тис. т (або –1,2% від плану). Про це написав у Facebook заступник директора комерційного департаменту АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов, передає Rail.insider.

За словами посадовця, у цей піковий період перевезення УЗ об’єктивно не забезпечує вантаження і перевезення заявлених вантажовідправниками обсягів. Збої пояснюються об’єктивними та суб’єктивними причинами. Внутрішні причини:

  • дефіцит локомотивної тяги + недостатня кількість локомотивних бригад. Станом на 10:30 16 серпня невидача електровозів по мережі сягнула 77 одиниць, зокрема Одеська залізниця — 33; Південно-Західна — 25; невидача тепловозів по мережі становила 15,5 одиниць, зокрема Львівська — 8,5; Південно-Західна — 5;
  • нестача персоналу на станціях (оглядачі вагонів, комерційні агенти та інші);
  • зростання пасажирських перевезень (вантажні локомотиви залучаються для пасажирського руху);
  • проведення планових ремонтів на залізничній інфраструктурі (заміна стрілочних переводів, ремонт верхньої будови колії тощо).

Зовнішні причини:

  • відсутність повноцінного місячного планування навантаження вантажовідправниками (навантаження планується з горизонтом 3—5 днів; є волатильність впродовж тижня, на вихідних падіння тощо);
  • зростання сортувальної роботи на станціях; збільшився вагонопотік, що складається з групових і повагонних відправлень;
  • зі зростанням кількості власників вагонів різко впала ефективність експлуатації вагонного парку, зростає коефіцієнт порожнього пробігу; УЗ вимушена розвозити порожняк різним власникам з перевищенням пробігу.

«Зниження швидкості просування вагонів і погіршення обороту вагонів стимулює попит на вагонний парк. Уже зараз ринок відчуває дефіцит піввагонів, зерновозів, цементовозів. Цей попит стимулює зростання ставок плати за використання вагонів. Ринкові ставки плати на зерновози зросли до 1 тис. грн/добу», — підкреслив Валерій Ткачов.

Виникають проблеми з порожнім рухомим складом і у ЦТЛ. За даними представника УЗ, за минулу оперативну добу 15 серпня ЦТЛ не забезпечив подачу 1986 вагонів при спільній заявці 3181 вагон. Фіксується зростання кількості заявок на вагони ЦТЛ, вантажовідправники починають завищувати їхню кількість. Гостродефіцитний рухомий склад наразі — зерновози, піввагони та цементовози.

Як зазначив заступник директора комерційного департаменту АТ «Укрзалізниця», станом на 11:30 16 серпня покинутих поїздів по мережі УЗ (без руху) — 32, або 1460 вагонів. Найбільше таких по Одеській (17 потягів, або 885 вагонів) та Львівській (5 поїздів, або 228 вагонів) залізницях. Затримки поїздів становили від 21 до 255 годин.

За добу (14—15 серпня) у стані «Тимчасово залишені поїзди…» — 146 потягів, або 6463 вагони. Найбільша кількість затриманих поїздів по Південно-Західній залізниці — 53 (або 2352 вагони), Одеській — 38 поїздів (1731 вагон) і Львівській — 22 поїзди (або 1080 вагонів).

Валерій Ткачов наголосив, що ситуація на західних прикордонних переходах загалом поліпшується. Накопичення вагонів на мережі УЗ і добова здача по стиках:

Ужгород — 1808 вагонів (добова здача по стику — 6 поїздів, або 272 вагони): «найпроблемніший стик, причина зменшення —  приймання заводом U. S. Steel»;

Ізов — 1703 вагони (9 поїздів, або 430 вагонів): «ситуація робоча»;

Чоп — 666 вагонів (3 поїзди, або 209 вагонів): «стик працює з підходу, загалом недовантажений»;

Батьово — 579 вагонів (3 поїзди, або 128 вагонів).

Найгостріше стоїть питання із накопиченням вагонів і уповільненням просування поїздів на Південно-Західній (Київська дирекція) та Одеській залізницях (припортові дільниці та стики з іншими залізницями), зазначив представник УЗ. На обох магістралях фіксується зростання покинутих і тимчасово затриманих поїздів. Основні причини — відсутність локомотивних бригад, невидача локомотивів, відсутність персоналу на станціях.

«Загалом ситуація з перевезенням вантажів залишається складною, уповільнення руху та накопичення вагонів на мережі починає негативно позначатися на забезпеченні навантаження порожнім парком. Фіксується зростання ставок плати за користування вагонами. Надходять скарги від виробників цементу: виробництво цементу не забезпечується необхідним вивезенням готової продукції та завезенням сировини в потрібних обсягах. Аграрії констатують гостру нестачу порожніх зерновозів та падіння швидкості руху поїздів. При цьому в Україні вже зібрано понад 42 млн т зернових. Ситуація буде погіршуватися з початком збирання пізньої групи зернових та олійних», — зробив невтішний висновок Валерій Ткачов.

Як повідомлялося раніше, кількість покинутих потягів за добу 12—13 серпня зросла. Водночас 13 серпня на Тернопільщині через відсутність локомотивів зупинилися елеватори.

Детально про проблему дефіциту тяги можна прочитати тут.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також