Тарифні ініціативи щодо зближення класів та індексації вартості перевезення не призведуть до масового відтоку вантажів із залізниці на автотранспорт через посилення восени габаритно-вагового контролю. Про це в інтерв`ю виданню Rail.insider розповів заступник директора Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов.
«Наш основний конкурент – автотранспорт. Офіційно він перевозить 190 млн тонн вантажів на рік. Фактично ж, через перебування великої частини перевезень «в тіні», 250–270 млн тонн. Це майже стільки ж, скільки перевозить залізниця. Але я не думаю, що відбудеться великий відтік вантажів на автотранспорт. Причина – посилення габаритно-вагового контролю», – наголосив Валерій Ткачов.
Він додав, що у найближчі місяці стануть чинними ряд нових законів. Вони дозволять почати боротьбу з перевантаженнями і з тіньовим ринком автопослуг. «Саме ці два фактори, в основному, обумовлювали відтік вантажів з залізниці на автотранспорт. “Тіньові” автоперевізники, не сплачуючи податки, возили з перевантаженням і отримували надприбутки. Нові ініціативи в цьому напрямку – комплекси для зважування у русі, контроль в портах, автоматична фіксація порушень, електронна база перевізників. Все це істотно нівелює переваги автотранспорту, проте конкуренція, звичайно, збережеться. Це нормально», – вважає заступник директора Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця».
Раніше голова Комітету з питань транспорту та інфраструктури Верховної Ради України Юрій Кісєль розповів Rail.insider про те, що контроль габаритно-вагових норм на автотранспорті буде посилений на початку жовтня.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики