Міжнародні новини, Новини

CMA CGM може стати другим за величиною контейнерним оператором

CMA CGM може обігнати A.P. Moller—Maersk A/S (Maersk) і стати другим за величиною контейнерним перевізником завдяки активному будівництву нових суден і купівлі на вторинному ринку. Про це пише Rail.insider із посиланням на «Порти України».

За даними Alphaliner, наявний флот CMA CGM наразі становить 625 контейнеровозів сумарною місткістю 3,49 млн TEU, а портфель замовлень складається зі 122 контейнеровозів місткістю 1,24 млн TEU. Для порівняння: сукупна місткість наявного контейнерного флоту Maersk становить 4,4 млн TEU, а замовлених суден — 400 тис. TEU.

«Якщо Maersk, який у 2022 році з вершини рейтингу витіснила MSC, не придбає ще більше суден, то до 2026 року його провізні потужності з урахуванням введення в дію новобудів становитимуть лише 4,54 млн TEU, і CMA CGM з його 4,73 млн TEU обжене Maersk», — зазначається у звіті Alphaliner.

Станом на середину червня 2023 року портфель замовлень CMA CGM на нові контейнеровози становив 35,5% його чинного флоту. На відміну від MSC, яка прискорила розширення свого флоту за рахунок нових суден і масштабної програми купівлі суден на вторинному ринку, CMA CGM використовує дещо інший підхід, зокрема фрахтує середньотоннажні судна — як на спотовому ринку, так і нові.

Контейнерний флот CMA CGM вперше здолав позначку в 1 млн TEU у липні 2009 року, а влітку 2016 року лінія сягнула 2 млн TEU. У результаті поглинання Neptune Orient Lines (APL) місткість флоту CMA CGM зросла з 1,79 до 2,34 млн TEU.

Як і MSC, CMA CGM розпочала активні закупівлі контейнеровозів на вторинному ринку у 2020 році, коли фрахтові ставки почали максимально зростати. Французька лінія придбала 427 тис. TEU місткості на суднах усіх розмірів. Також із початку цього року CMA CGM планує зафрахтувати 170 суден.

У 2024 році на тлі ослаблення ринку CMA CGM після закінчення термінів договорів фрахтування цілком може відмовитися від старих і менш ефективних суден. Очікується, що до кінця 2024 року перевізник почне експлуатацію нових контейнеровозів сумарною місткістю 500 тис. TEU, у 2025 році — ще 200 тис. TEU.

«Якщо припустити, що одна половина замовлень CMA CGM призначена для зростання провізних потужностей, а друга — для заміни старих суден, то до кінця 2026 року флот перевізника стабілізується на рівні 4,2 млн TEU», — прогнозує Alphaliner.

У такому разі, за тих же припущень, Maersk, як і раніше, буде попереду з 4,34 млн TEU, але розрив буде невеликим. При цьому данська лінія неодноразово заявляла, що не планує збільшувати свій флот понад нинішні 4,14 млн TEU. У Maersk наголошують, що його новобудови замовлені на заміну тоннажу, який працює на традиційному паливі, більш сучасними, екологічно чистими суднами, що працюють на метанолі.

Як повідомлялося раніше, CMA CGM продала частку в російському контейнерному операторі за 1 євро.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати

 

Читайте також