Новини, Укрзалізниця

Цьогоріч на підтримку залізничного транспорту спрямують 11 млрд грн бюджетних коштів

До кінця 2023 року на підтримку залізничного транспорту планується спрямувати приблизно 11 млрд грн бюджетних коштів. Про це пише Rail.insider із посиланням на інформацію Міністерства фінансів України.

Безпосередньо з державного бюджету саме на залізничні пасажирські перевезення планується спрямувати 5 млрд грн. Більша частина коштів — це довоєнні доходи дорожнього фонду, які передбачалися для оновлення рухомого складу залізниці.

Станом на 30 жовтня з державного бюджету цього року профінансовано АТ «Укрзалізниця» на 3,5 млрд грн (70% від доступних коштів). Із них майже 3 млрд грн спрямовано на закупівлю нових пасажирських вагонів (зокрема завершення оплати 100 пасажирських вагонів, замовлених у 2021 році, та 44 вагонів у 2023 році).

«Попередню оплату для придбання 44 нових пасажирських вагонів здійснено 28 жовтня цього року, серед яких передбачено поставку дев’яти нових плацкартних вагонів. Це будуть перші нові плацкартні вагони, придбані за останні 15 років, та вперше плацкартні вагони українського виробництва. Востаннє плацкартні вагони купувались у далекому 2008 році і були вони російського виробництва», — зазначив заступник міністра фінансів України Олександр Кава.

Зауважується, що під час війни Україна втратила багато пасажирських вагонів, які і так були у значному дефіциті. Зокрема, з 1991 року парк пасажирських вагонів зменшився більш ніж утричі. Наразі неможливо запустити нові пасажирські поїзди та збільшити пропозицію місць на наявних популярних маршрутах, в яких є потреба, саме через нестачу вагонів.

Крім прямих бюджетних коштів, у бюджеті передбачено майже 6 млрд грн кредитних коштів Укрзалізниці під гарантії держави для відновлення зруйнованої інфраструктури. Цей ресурс Укрзалізниця зможе використати для реалізації проєктів з відновлення інфраструктури, але за умови подальшого повернення зазначених коштів за рахунок власних доходів у майбутніх періодах.

Також ведеться робота щодо реалізації міжнародних проєктів, спрямованих на відновлення залізничної інфраструктури. Йдеться про залучення позики від ЄБРР на суму до 200 млн євро у межах проєкту «Надзвичайна підтримка української залізниці», гранту Світового банку на суму 25 млн доларів у межах проєкту «Відновлення критично важливої інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC)», кредиту уряду Франції на суму 37,6 млн євро, а також грантової допомоги від уряду Швейцарії на суму 14 млн швейцарських франків.

«Ефективність та результативність використання коштів державного бюджету та кредитних і грантових ресурсів від партнерів України, багато в чому залежить від рівня взаємодії між Укрзалізницею та урядом, а також інституційної спроможності готувати якісні проєкти та послідовно їх реалізовувати для забезпечення ритмічного та прогнозованого фінансування», — наголошується у дописі.

Як повідомлялося раніше, УЗ має намір придбати пасажирські вагони коштом держбюджету.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати

 

Читайте також