Новини, Перевезення, Укрзалізниця

Довгострокові контракти на користування піввагонами ЦТЛ продовжують діяти

Укрзалізниця продовжує виконувати довгострокові контракти на користування піввагонами філії «Центр транспортної логістики». Про це йшлося під час онлайн-наради із представниками аграрного бізнесу 23 червня, передає Rail.insider.

У ході онлайн-конференції очільник Українського клубу аграрного бізнесу (УКАБ) Роман Сластьон порушив питання щодо принципів розподілу рухомого складу Укрзалізниці. У зв’язку з тим, що компанія повернулася до механізму надання власного парку зерновозів через торги у системі «Прозорро.Продажі», представник асоціації поцікавився, чи буде задіяний такий підхід під час розподілу піввагонів (зауважимо, що до масштабної агресії РФ Укрзалізниця проводила торги щодо групових відправок у такому типі рухомого складу).

Роман Сластьон також попросив прокоментувати інформацію про те, що «піввагони, які перевозять залізну руду, продовжують їздити за довгостроковими контрактами по 480 грн/добу» (ставка УЗ на червень становить 2100 грн/добу).

Заступник директора департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов підтвердив, що довгострокові контракти із зафіксованими ставками на конкретному рівні компанія продовжує виконувати. Проте рівень ставок, за його словами, постійно змінюється, адже залежить від курсу долара. “Більшість компаній (їх шість) уже виконали контракти і закрили їх. Залишилася лише одна компанія із чинним договором. Укрзалізниця намагалася його опротестувати, але невдало”, – повідомив він.

Водночас УЗ розглядає варіант розподілу інших типів рухомого складу, окрім зерновозів, через аукціони.

Як повідомлялося раніше, УЗ недоотримала суттєву суму від довгострокових договорів на піввагони.

Контракти на користування вагонами за фіксованими ставками були укладені в січні 2021 року терміном на три роки. Як повідомляв член наглядової ради АТ “Укрзалізниця” Сергій Лещенко, договір “лобіював протеже Володимира Жмака (на той час керівник УЗ) ” директор з питань перевезень Іраклій Езугбая. Внаслідок цього обидва посадовця невдовзі були звільнені.

Користувачем вагонів за довгостроковими контрактами є гірничо‑металургійний холдинг “Метінвест”, що належить олігархам Рінату Ахметову та Вадиму Новінському.

 

 

Читайте також