Транзитний потенціал України використовується тільки на 25–30%
Новини, Перевезення, Укрзалізниця

УЗ недоотримає 4 млрд грн через довгострокові контракти з «Метінвестом»

Укрзалізниця недоотримає приблизно 4 млрд грн через підписання довгострокових контрактів з компанією «Метінвест» на користування піввагонами. Про це на своїй сторінці у Facebook написав колишній член наглядової ради АТ «Укрзалізниця» Сергій Лещенко, передає Rail.insider.

За його словами, на офіційному сайті компанії «Метінвест» було опубліковано інформацію про нагородження корпоративною відзнакою «Золота зірка Метінвест». Серед інших її отримав начальник відділу в дочірній компанії «Метінвест-Шиппінг» Владислав Клімов. Компанія відзначила його за допомогу при укладенні довгострокового контракту з Укрзалізницею в січні 2021 року.

Згідно з цим договором, компанія отримала 1,26 млн вагоновідправок на 3 роки за ціною 480 грн/добу. Це забезпечить приблизно 15% від загального обсягу навантаження в піввагони у зазначений період.

«Договір було укладено таємно від наглядової ради, його лобіював протеже Володимира Жмака — директор з питань карго Іраклій Езугбая. В результаті наглядова (рада, — ред.) звільнила Жмака, а з ним пішов і Езугбая», — написав Сергій Лещенко.

І додав, що в результаті цього «таємного» контракту економія для компанії сягне 4 млрд грн.

Ексчлен наглядової ради також зауважив, що згодом на сайті «Метінвесту» змінили формулювання. У новій редакції написали, що трирічний договір дасть компанії змогу «захеджировать переменные логистические расходы в объеме примерно 4 млрд грн». Але виправили лише в російськомовній редакції.

«Факт залишається фактом. Ціна оренди для Ахметова становить 480 грн/добу на три найближчі роки. Але ось керівником УЗ був призначений Олександр Камишин. І почалася оренда піввагонів у системі Прозорро. І ті самі вагони, які Ахметов забрав за 480 грн, тепер здаються в оренду за 2362 грн. Це середня ціна за жовтень. Вона в 5 (!) разів вища. При цьому УЗ ще несе величезні штрафи за невчасно подані вагони», — наголосив Сергій Лещенко.

Окрім того, від повідомив, що на останньому засіданні Антикризового штабу Укрзалізниці було доручено переглянути трирічні контракти з компанією «Метінвест» на користування піввагонами.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також