Заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський відслідковує публічні закупівлі на предмет відповідності вимогам локалізації. За його даними, у грудні 2024 року підрозділи АТ «Укрзалізниця» увійшли до переліку грубих порушників законодавства про локалізацію. Про це пише Rail.insider із посиланням на інформацію парламенту України.
АТ «Укрзалізниця», порт Південний і десяток комунальних підприємств по всій країні опинилися серед грубих порушників законодавства про локалізацію у грудні 2024 року. Разом вони в порушення вимог витратили майже 22 млн грн на придбання китайської та турецької техніки.
«Її аналоги виробляються в Україні, але через незрозумілу любов окремих чиновників до всього іноземного не отримали замовлень. Відповідно, Збройні Сили України втратили фінансування, яке могли б отримати від податків, сплачених українськими виробниками. На мою думку, це ніщо інше як опосередкована крадіжка коштів у армії в умовах війни», — наголосив Дмитро Кисилевський.
До переліку увійшли, зокрема:
- регіональна філія «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця», що закупила китайський підйомник автоматичний гідравлічний ГАС 201 JAP 18 на суму 3,36 млн грн;
- ПрАТ «Львівський локомотиворемонтний завод», яке закупило турецький генератор FEDERAL FDRL-S 500kVa на суму 2,14 млн грн;
- філія «Пасажирська компанія» АТ «Укрзалізниця», що закупила китайський компресор KAWL750-30L на суму 1,08 млн грн.
«З липня 2024 року почали діяти нові правила ведення Реєстру локалізованих товарів. Міністерство економіки України отримало право у разі виявлених порушень виключати товари з Реєстру, а при другому порушенні забороняти компанії-постачальнику брати участь у торгах», — зауважується у дописі.
Як повідомлялося раніше, із січня 2025 року законодавство про локалізацію вимагає при публічних закупівлях продукції машинобудування наявності у ній не менше 25% складової, виробленої в Україні.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики