Минулого року спостерігалася велика активність учасників ринку щодо моніторингу західних областей на наявність майданчиків з орієнтуванням на перевалку. Такі проєкти реалізовувалися й розвивалися, та цьогоріч ситуація змінилася. Про це розповів заступник генерального директора ТОВ «Сол АГРО» Сергій Щербань, пише Rail.insider із посиланням на Elevatorist.
«Цього року, на мій погляд, не так все оптимістично: на сьогодні інвестори, ураховуючи тенденції 2023 року, не настільки зацікавлені вкладати гроші у великі інфраструктурні об’єкти на західних кордонах. Звісно, продовжується реалізація менш амбітних проєктів з перевалювання зерна з мінімальним накопиченням партій. А ось проєктів, зорієнтованих на багатотисячне зберігання збіжжя, немає», — зазначив експерт.
За його словами, однією з причин такої ситуації є те, що бізнес у довгому плечі суходолом є невигідним у грошовому та часовому вимірах.
«Експорт через глибоководні морські порти є цікавішим й менш витратним для експортерів агропродукції. Ба більше, наразі маржинальність експорту порівняно з минулим роком суттєво зменшилася. Якщо на початку повномасштабного вторгнення премія за експорт агропродукції морем та суходолом доходила до 100 доларів, зараз вона знизилася до 5–10 доларів. Відповідно проміжків на ризики й форс-мажорні обставини майже немає», — наголосив Сергій Щербань.
Як повідомлялося раніше, у Польщі заявили про відсутність прогресу у будівництві елеваторів на кордоні з Україною.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики










