Поставки з Китаю до РФ залізничним транспортом скорочуються. Про це пише Rail.insider із посиланням на The Moscow Times.
Експорт із Китаю формально поки що у плюсі: за даними митного управління КНР, товарообіг за січень–серпень зріс на 1,9% порівняно з аналогічним періодом 2023 року, до 158,5 млрд доларів. Зокрема, експорт Китаю до РФ збільшився на 0,4%, до 71,9 млрд доларів. З огляду на інфляцію фізичний експорт, скоріш за все, скоротився і, судячи з розповідей російських імпортерів, падіння швидко прискорюється.
Китайські транспортні компанії скоротили відправлення поїздів із КНР через затори на РЖД та через брак контейнерів і залізничних платформ, повідомили співробітники російських зовнішньоторговельних компаній.
«Наш китайський логістичний партнер попередив, що плани відправок залізницею на вересень скорочені мінімум на 50% через проблеми у Забайкальську — все одно контейнери звідти не їдуть», — каже один із імпортерів.
Його колега отримав від китайського постачальника таке ж попередження. За інформацією співрозмовника видання, цього місяця до РФ поїде лише 30–40% від запланованих раніше поїздів.
Забайкальськ — найбільший вантажний термінал на прикордонних переходах між РФ та Китаєм і ключовий залізничний вузол при прямій доставці залізницею. Там контейнери перевантажуються на колію 1520 мм. Але рухомого складу та пропускної спроможності колій не вистачає з липня, і проблема з часом лише загострюється: зараз навантаження чекають понад 6 тис. контейнерів, і сам термін перевантаження зріс з шести днів на початку літа до понад 20 днів, а є контейнери, які стоять і по місяцю.
Російський виробник продуктів, що отримує з Китаю сировину, розповів, що логісти рекомендували йому взагалі відмовитися від доставок залізницею та маршруту «море+залізниця» через Далекий Схід. Іншому виробнику його постійний постачальник взагалі відмовився відправляти вантаж, пославшись на проблеми з доставкою залізницею.
Проблеми пов’язані з тим, що потік контейнерних вантажів до Китаю нижчий, ніж зворотно, до того ж платформ для їхнього відправлення не вистачає, та й залізничні колії забиті, пояснили у логістичній компанії. У результаті контейнери доїжджають до центральної частини РФ, розвантажуються і місяцями чекають, доки з’явиться можливість для поїздки зворотно. Тому зараз власники контейнерів готові платити премії за доставку контейнерів до Китаю.
Через брак вагонів, контейнерів та інфраструктури, а також через обмеження РЖД терміни доставки товарів потягом із далекосхідних терміналів до центральної частини РФ до серпня зросли вдвічі — з 30 до 60 днів, скаржаться імпортери. За їхніми словами, загалом найбюджетніший спосіб доставки вантажу з Китаю спочатку морем, а потім залізницею може тривати 85–90 днів замість 45 днів навесні.
Як повідомлялося раніше, росіяни вивозять крадене зерно китайськими та казахстанськими контейнерами.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики