Новини

Китай скорочує постачання до РФ через затори на залізниці

Поставки з Китаю до РФ залізничним транспортом скорочуються. Про це пише Rail.insider із посиланням на The Moscow Times.

Експорт із Китаю формально поки що у плюсі: за даними митного управління КНР, товарообіг за січень–серпень зріс на 1,9% порівняно з аналогічним періодом 2023 року, до 158,5 млрд доларів. Зокрема, експорт Китаю до РФ збільшився на 0,4%, до 71,9 млрд доларів. З огляду на інфляцію фізичний експорт, скоріш за все, скоротився і, судячи з розповідей російських імпортерів, падіння швидко прискорюється.

Китайські транспортні компанії скоротили відправлення поїздів із КНР через затори на РЖД та через брак контейнерів і залізничних платформ, повідомили співробітники російських зовнішньоторговельних компаній.

«Наш китайський логістичний партнер попередив, що плани відправок залізницею на вересень скорочені мінімум на 50% через проблеми у Забайкальську — все одно контейнери звідти не їдуть», — каже один із імпортерів.

Його колега отримав від китайського постачальника таке ж попередження. За інформацією співрозмовника видання, цього місяця до РФ поїде лише 30–40% від запланованих раніше поїздів.

Забайкальськ — найбільший вантажний термінал на прикордонних переходах між РФ та Китаєм і ключовий залізничний вузол при прямій доставці залізницею. Там контейнери перевантажуються на колію 1520 мм. Але рухомого складу та пропускної спроможності колій не вистачає з липня, і проблема з часом лише загострюється: зараз навантаження чекають понад 6 тис. контейнерів, і сам термін перевантаження зріс з шести днів на початку літа до понад 20 днів, а є контейнери, які стоять і по місяцю.

Російський виробник продуктів, що отримує з Китаю сировину, розповів, що логісти рекомендували йому взагалі відмовитися від доставок залізницею та маршруту «море+залізниця» через Далекий Схід. Іншому виробнику його постійний постачальник взагалі відмовився відправляти вантаж, пославшись на проблеми з доставкою залізницею.

Проблеми пов’язані з тим, що потік контейнерних вантажів до Китаю нижчий, ніж зворотно, до того ж платформ для їхнього відправлення не вистачає, та й залізничні колії забиті, пояснили у логістичній компанії. У результаті контейнери доїжджають до центральної частини РФ, розвантажуються і місяцями чекають, доки з’явиться можливість для поїздки зворотно. Тому зараз власники контейнерів готові платити премії за доставку контейнерів до Китаю.

Через брак вагонів, контейнерів та інфраструктури, а також через обмеження РЖД терміни доставки товарів потягом із далекосхідних терміналів до центральної частини РФ до серпня зросли вдвічі — з 30 до 60 днів, скаржаться імпортери. За їхніми словами, загалом найбюджетніший спосіб доставки вантажу з Китаю спочатку морем, а потім залізницею може тривати 85–90 днів замість 45 днів навесні.

Як повідомлялося раніше, росіяни вивозять крадене зерно китайськими та казахстанськими контейнерами.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати

 

Читайте також