Міністерство розвитку громад та територій України домовляється з нинішніми концесіонером Херсонського морського торговельного порту про перегляд умов партнерства. Йдеться про оновлення умов концесійного договору у зв’язку з форс-мажорними обставинами, спричиненими військовою агресією РФ. Про це пише Rail.insider із посиланням на Elevatorist.
У грудні 2021 року ДП «Херсонський морський торговельний порт» перейшло під управління ТОВ «Херсонський порт». У компанії запевняють, що наразі ситуація в Херсонському порту залишається катастрофічною.
«Об’єкта концесії в тому вигляді, в якому він був переданий за актом, більше не існує. Відсутність засобів виробництва повністю унеможливлює роботу морського порту Херсон та здійснення концесійної діяльності», — заявили у пресслужбі ТОВ «Херсонський порт».
Угода концесії передбачала загальні інвестиції у 320 млн грн. За умовами угоди концесіонер, створений компаніями Risoil та Georgian Industrial Group, мав щорічно сплачувати щонайменше 12 млн грн концесійного платежу та забезпечити безперервну діяльність підприємства. До війни концесіонер встиг розпочати закупівлю нового обладнання і впровадження сучасних стандартів. Точних обсягів реалізованих інвестицій не розкривають.
Утім, під час окупації та внаслідок обстрілів і підриву Каховської ГЕС більшість майна й інфраструктури порту було знищено чи пошкоджено. Частина території на лівому березі Дніпра й досі перебуває під контролем російських військ. А звільнена у листопаді 2022 року частина на правому березі майже щодня піддається обстрілам.
«Концесійний договір наразі не відповідає реальній ситуації та тим катастрофічним наслідкам, яких завдала російська агресія. Він потребує суттєвого перегляду», — наголосили у пресслужбі ТОВ «Херсонський порт».
За інформацією міністерства, ТОВ «Херсонський порт» пропонує тимчасово зупинити дію договору, звільнити його від сплати концесійних платежів, а також просить переглянути підходи до інвестиційних зобов’язань та інвентаризації пошкодженого майна.
«Мінрозвитку, зі свого боку, загалом підтримує необхідність адаптації умов договору до нових реалій. Разом із тим підходи мають бути збалансованими, відповідати положенням Закону України «Про концесію» та погоджуватися Кабінетом Міністрів», — зазначив заступник міністра розвитку громад та територій України Андрій Кашуба.
Як повідомлялося раніше, Мінрозвитку та концесіонер Херсонського порту шукають спільні рішення для його відновлення.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики











