Новини, Порти

Морський порт “Ольвія” передано в концесію

20 серпня представники МІУ, ДП “Адміністрація морських портів України” та компанії “QTERMINALS W.L.L.” підписали договір про передачу в концесію морського порту “Ольвія” (Миколаїв). Про це повідомила пресслужба міністерства.

Відповідно до договору, компанія-концесіонер – світовий оператор QTerminals інвестує у розвиток порту близько 3,4 млрд грн. Крім цього, не менше 80 млн грн буде вкладено в місцеву інфраструктуру.

“Сьогодні ми передаємо в концесію другий морський порт в Україні – спеціалізований порт “Ольвія”. У рамках цього проєкту до роботи в Україні залучається провідний світовий оператор з великим досвідом – катарська компанія QTerminals, яка управляє найбільшим торговим портом Катару — Хамад вартістю понад 7 млрд доларів. Вона інвестує у розвиток порту “Ольвія” близько 3,4 млрд грн та гарантує збереження робочих місць для трудового колективу. Також близько 80 млн буде спрямовано на покращення інфраструктури Миколаєва”, – заявив міністр інфраструктури України Владислав Криклій.

Відповідно до договору, у концесію передано цілісний майновий комплекс, що включає майно ДП “Стивідорна компанія “Ольвія”, ДП “Адміністрація морських портів України”, а також об’єкти, спеціально збудовані відповідно до умов концесійного договору.

Так, майно, передане концесіонеру в складі об’єкта концесії, залишається у державній власності та після завершення терміну дії концесійного договору передається державі з усіма об’єктами, побудованими або модернізованими інвестором за період його роботи.

Також для ведення концесійної діяльності концесіонеру надаються в оренду земельні ділянки за рішенням Миколаївської ОДА. Ставка орендних платежів визначатиметься Миколаївською міською радою. Період дії концесії триватиме 35 років, протягом яких концесіонер зобов’язується:

  • забезпечити належне функціонування та обслуговування порту;
  • щорічно сплачувати концесійний платіж у розмірі щонайменше 80 млн грн з урахуванням індексації та 0,75% від чистого доходу концесіонера. Це у 16 разів більше, ніж прибуток порту за минулий рік;
  • внести кошти у розвиток інфраструктури Миколаєва  не менше 80 млн грн внеску на розв’язання інфраструктурних проблем Корабельного району міста;
  • здійснити будівництво нових об’єктів нерухомості на території підприємства, які охоплюють, у тому числі, але не виключно: зерновий термінал або універсальний перевантажувальний комплекс проєктною потужністю 2 млн тонн зернових вантажів на рік та інфраструктурні/промислові об’єкти нерухомості у північній частині порту;
  • протягом перших 3,5 років від початку концесії здійснити інвестиції в об’єкт концесії не менше 1 млрд 560 млн грн (з урахуванням ПДВ), а протягом перших 10 років додатково інвестувати щонайменше 1 млрд 800 млн грн;
  • забезпечити мінімальний обсяг перевалки вантажів не менше 2,55 млн тонн на рік від шостого року з дати початку концесії до 2029-го та не менше 2,83 млн тонн на рік після 2030 року;
  • забезпечити максимальне використання у концесійній діяльності працівників-громадян України;
  • перевести всіх працівників ДП “СК “Ольвія” та частину працівників ДП “АМПУ”, не допускаючи їх звільнення за ініціативи концесіонера або уповноваженого ним органу протягом 6 років з моменту прийняття концесіонером на роботу та підвищувати рівень їх ЗП відповідно до законодавства;
  • протягом перших 3-х років з моменту прийняття працівників концесіонером на роботу не допускати зниження їх заробітної плати нижче рівня ЗП, встановленої станом на 1 березня 2019 з індексацією та з урахуванням зростання прожиткового мінімуму до дати укладення концесійного договору;
  • укласти новий колективний договір з первинною профспілковою організацією строком на 5 років та на умовах, не гірших за ті, що містяться у колективному договорі ДП “СК “Ольвія”, чинному станом на 1 березня 2019;
  • провести екологічну та соціальну оцінку проєкту, впровадити та підтримувати функціонування системи екологічного і соціального менеджменту, систематично проводити оцінку впливу діяльності підприємства на довкілля;
  • компенсувати витрати на підготовку проєкту концесії, зокрема, розробку техніко-економічного обґрунтування (ТЕО) та проєкту конкурсної документації.

QTerminals – катарський портовий оператор, заснований Мвані Катар (51% акцій) та Мілаха (49% акцій). Компанія надає послуги з перевезення контейнерних та генеральних вантажів, RORO перевезень, транспортування худоби, а також послуги постачання для морських суден у рамках першої фази розвитку порту Хамад, який є виходом Катару до міжнародної торгівлі.

Також, у міністерстві повідомили, що про початок підготовки до передачі в концесію порту “Чорноморськ”. Зокрема, наразі вже оголошено тендер щодо відбору консультантів для цього проєкту (орієнтовна вартість 22,9 млн грн). Аукціон заплановано на 2 листопада.

Нагадаємо, у липні МІУ передало в концесію Херсонський порт. Згідно із умовами, компанія-концесіонер ТОВ “Рисоіл-Херсон” інвестує в розвиток порту близько 300 млн грн. Ще понад 18 млн буде вкладено в місцеву інфраструктуру. Концесія укладена на 30 років.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також