Китайці не розвивають транспортний коридор “Новий Шовковий шлях”, використовуючи його як важіль тиску на Росію в цінових питаннях. Про це в інтерв’ю Інтерфакс-Україна заступник міністра інфраструктури України з питань європейської інтеграції Віктор Довгань.
“Незважаючи на постійні переговори з китайцями, поки що “Новий Шовковий шлях” не працює. І поки що він для них залишається геополітично запасним. Вони використовують його для переговорів із росіянами, для апеляції щодо зниження їхніх тарифів тощо”, – констатував він.
За його словами, Китай не використовує “Новий Шовковий шлях”, не пускає ним вантажі, відправляючи їх переважно через Казахстан, Росію та Білорусь. Водночас, за словами Довганя, попри відсутність вантажів із Китаю, зазначений транспортний коридор все одно розвивається, хай і повільніше, ніж очікувалося.
“Щодня з Чорноморська йдуть два пороми – це 150-200 вагонів. І це лише пороми, а є ще вантажні кораблі, де цифри з перевезення товарів за напрямком Схід-Захід удвічі більші. Ми відправляємо вантажі, які заборонені до транзиту через Росію. Інше питання в тому, що ці вантажі закінчують свій шлях у Казахстані і не йдуть до Китаю”, – повідомив заступник міністра інфраструктури.
Він також зазначив, що через низькі обсяги імпорту з країн Середньої Азії, поїзди, що прямують цим транспортним коридором, нічим завантажити на зворотному шляху. Тому перевізникам доводиться оплачувати перегонку порожніх вагонів, що дуже дорого й негативно впливає на ринки збуту.
“Раніше у нас були великі ринки збуту в Середній Азії – переважно продукти харчування, які прибували фурами і вагонами. Нині вони їдуть двома поромами: через Чорне море і Каспій. Це вдвічі дорожче, а деяка продукція, наприклад продукція Roshen, не завжди витримує цей шлях”, – заявив Довгань.
За його словами, на сьогодні в східному напрямку йдуть 66 поїздів, тоді як раніше могло стояти до 600 щодня.
“Із 2016 року, після того, як Путін (президент Росії Володимир Путін. – ІФ) увів свої обмеження, наш експорт до цих країн скоротився вдесятеро”, – наголосив заступник міністра, зауваживши, що Україна з кожним днем стає дедалі неконкурентнішою на цих ринках.
Він уточнив, що причиною цього є дешева російська продукція, яка замінює українську, оскільки та стала дорогою через транспортування.
Нагадаємо, що у 2017 році Укрзалізниця з метою мінімізації наслідків блокування перевезень вантажів територією Росії та можливості торгівлі з країнами Азіатського регіону здійснила роботу з розвитку транспортного коридору “Новий Шовковий шлях”.
Голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов раніше повідомив, що вантажовідправники щороку переплачують від 10 до 15 млн євро, транспортуючи вантажі з Китаю в обхід України. Шовковий шлях з Китаю до Європи через Україну може бути дешевшим, швидшим і зручнішим для всіх учасників цього проекту.
Зі свого боку перший віцепрем’єр-міністр України – міністр економічного розвитку й торгівлі Степан Кубів заявив, перебуваючі в Китаї з робочим візитом заявив, що Україна готова запропонувати вигідні транспортні маршрути для сполучення Китаю з країнами Європи
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики