В АТ «Укрзалізниця» пояснили відсутність розрахунків за поставлені перевізнику пасажирські вагони виробництва АТ «Крюківський вагонобудівний завод» тим, що бюджетні кошти наразі спрямовуються на безпеку та оборону, а також висловили сподівання на покращення ситуації з виплатою заборгованості внаслідок передання в управління держави частки активів підприємства, підконтрольній громадянину РФ. Про це пише Rail.insider із посиланням на «Кременчуцький Телеграф».
Таким чином в УЗ відповіли на інформаційний запит місцевого видання щодо заборгованості понад 1,4 млрд грн перед КВБЗ.
Укрзалізниця повідомила, що реалізація державної програми з оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів фінансується Державною казначейською службою з коштів держбюджету з 2021 року.
«Товариство вдячне заводу, що у ці непрості часи підприємство продовжує працювати та допомагає оновлювати парк рухомого складу Української залізниці. Зі свого боку товариство намагається всебічно підтримувати завод великою кількістю замовлень, навмисно обираючи саме українського виробника. Саме тому за останні півтора року разом з державою товариство здійснило замовлення чи не найбільшої кількості одиниць рухомого складу за всю історію незалежної України… На жаль, ситуація в країні змінилася, і наразі бюджетні кошти спрямовуються в першу чергу на виплати, від яких залежить безпека та обороноздатність нашої держави Більше того, від цього залежить подальша доля заводу, Укрзалізниці та всієї України», — йдеться у відповіді АТ «Укрзалізниця».
Також в УЗ висловили впевненість у тому, що «передача частки заводу, яка контролювалася громадянином росії, Агентству з розшуку та менеджменту активів позитивно вплине на періодичність цих виплат та нівелює ризики перерахування коштів країні-агресору».
Водночас в Укрзалізниці підкреслили, що співпраця з КВБЗ не обмежується лише державною програмою та акцентували на поповненні парку рухомого складу виробництва заводу власним коштом.
«У четвертому кварталі 2022 року прийняли два дизель-поїзди ДПКр-3, вироблені підприємством. За ці поїзди вже сплачено 168 млн грн (50% вартості двох поїздів). Решту планується виплатити в січні та лютому 2023 року двома платежами по 84 млн грн, як і передбачено графіком платежів», — заявили у залізничній компанії.
Як повідомлялося раніше, напередодні Нового року КВБЗ розповсюдило заяву щодо критичної ситуації із виплатою боргу перед підприємством за поставлені пасажирські вагони на майже 1,5 млрд грн. В той же день, 30 грудня 2022 року, було виконано одно із платіжних доручень на суму 82 млн грн. Проте борг все одно лишився у сумі понад 1,4 млрд грн. Через це потужне містоутворююче підприємство вимушено було піти у простій. Разом із тим голова наглядової ради та власник АТ «КВБЗ» Володимир Приходько наголосив, що рішення щодо розрахунків перед підприємством має бути прийнято на державному рівні не пізніше січня 2023 року. Наразі завод не отримав коштів за 66 пасажирських вагонів із 85 виготовлених і поставлених починаючи з 2021 року.
Інформація про рішення суду щодо передання АРМА 25% акцій КВБЗ, які у 2012 році придбала підконтрольна росіянину Станіславу Гамзалову австрійська компанія OW Capital Management, була оприлюднена ще у липні 2022 року.
До цього голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін заявляв, що залізнична компанія претендує на цю частину акцій.


Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики