Новини, Перевезення, Тарифи, Укрзалізниця

Підвищення тарифів на вантажні перевезення залізницею стимулює перехід вантажів на автотранспорт, — голова Укрметалургпрому

З кожним роком дедалі більше вантажів переходить на автотранспорт, що є прямим наслідком політики підвищення тарифів Укрзалізниці. Тому замість політики підвищення Мінрозвитку спільно з УЗ мають напрацювати рішення для проблеми збитковості пасажирських перевезень. Про це заявив президент об’єднання підприємств «Укрметалургпром» Олександр Каленков, пише Rail.insider із посиланням на Minprom.

«Залізничний транспорт традиційно є ключовою ланкою логістичної інфраструктури України. Однак останні ініціативи Укрзалізниці, зокрема значне підвищення тарифів на 37%, що планується у 2025 році, підривають її конкурентоспроможність і стимулюють масовий перехід вантажів на автотранспорт. Це загрожує не лише стабільності УЗ, а й економіці України загалом», — зауважив Олександр Каленков.

Якщо у 2020 році автотранспорт забезпечував 39% всіх вантажних перевезень в Україні, то у 2023 році його частка зросла до 55%. «Це чіткий сигнал того, що бізнес обирає більш гнучкі й економічно вигідні способи транспортування, залишаючи залізницю поза увагою. І це не дивно: адже з 2015 року тарифи виросли у півтора рази, і чергове підвищення на 37% тільки посилить цю тенденцію», — пояснив експерт.

Він додав, що через перехід вантажів на автотранспорт Укрзалізниця втрачає дохідну базу. Адже втрата однієї тонни вантажу скорочує витрати компанії на 30%, тоді як 70% її витрат залишаються незмінними. Так виникне фінансова діра, яку буде неможливо залатати, адже витрати на утримання інфраструктури не зменшуються пропорційно до скорочення вантажних перевезень. Натомість збитки від пасажирських перевезень зростають і у 2025 році можуть сягнути 25 млрд грн.

«Міністерство розвитку громад та територій України також несе значну відповідальність за поточну ситуацію. Погодження підвищення тарифів, що призвело б до масового відтоку вантажів, викликає серйозні питання щодо їхньої ролі в регулюванні транспортної політики країни. Наразі виглядає так, що стратегічні прорахунки керівництва УЗ та відсутність належного контролю з боку міністерства поставлять під загрозу ключову галузь економіки», — акцентував Олександр Каленков.

Він висловив переконання в тому, що Укрзалізниця спільно з державою, місцевою владою та урядом має шукати можливості для суттєвого зниження збитковості. Також закликав Міністерство розвитку громад та територій України разом з УЗ розробити комплексний план дій щодо перегляду тарифної політики, зберегти вантажі на залізниці та вирішити питання збитковості пасажирських перевезень.

Раніше президент Українського національного комітету Міжнародної торгової палати (ICC Ukraine) Володимир Щелкунов заявив про те, що підвищення тарифів на вантажні перевезення УЗ ставить під загрозу реальний сектор економіки.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також