У січні Південно-Західна залізниця плановим ремонтом оновила понад 450 вантажних вагонів
Новини, Перевезення, Укрзалізниця

Понад 42 тис. вагонів прямують до прикордонних переходів з ЄС

Черги з вантажних вагонів у напрямку західних прикордонних переходів перевищили 42 тис. одиниць. Про це йшлося під час онлайн-конференції із представниками аграрного ринку 16 червня, передає Rail.insider.

За 15 днів червня загальне накопичення зросло на 5 тис. одиниць рухомого складу. Найбільше вагонів прямують до прикордонного переходу Ізов—Грубешув (Польща) — 12,9 тис. одиниць. Ще 7,5 тис. вагонів очікують передачі через стик Чоп—Чієрна над Тісоу. Майже на 2 тис. менше, 5,6 тис. одиниць, необхідно передати до Румунії через перехід Вадул-Сірет—Дорнешти.

Водночас через цей стик прямує найбільша кількість вагонів із зерновими вантажами — 3,8 тис. т. За теперішнього обсягу щоденної передачі черга тут сягає 77 діб. Тож Укрзалізниця у червні ввела п’ять конвенцій щодо цього стику. Зокрема, з 9 та 10 червня обмежено перевезення у напрямку прикордонного переходу Вадул-Сірет, а з 15 червня — до обох україно-румунських стиків.

Майже 50 діб доведеться стояти в очікуванні зерновозам, що дістаються переходу Могилів-Подільський—Велчинець (Молдова). Наразі туди прямують 1,3 тис. вагонів.

Окрім того, складна ситуація зберігається і на іншому переході з Румунією — Дяково—Халмеу. У місячній черзі перебувають майже 1,4 тис. вагонів.

Серед причин ускладнень на переходах з Румунією та Молдовою заступник директора департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов назвав нестачу візків 1435 мм та дефіцит пального для локомотивів у Молдові.

Зауважимо, що фактична середньодобова передача вантажів через залізничні стики у червні порівняно з травнем зменшилася на 94 вагони. Проте середньодобова здача вагонів із зерновими вантажами зросла на 20 одиниць і сягає 379 вагонів на добу.

Нагадаємо, що станом на 9 червня до прикордонних переходів з ЄС прямували 39,3 тис. вантажних вагонів.

Читайте також