Міжнародні новини, Новини, Перевезення, Укрзалізниця

RegioJet запустить потяги до України із січня 2024 року

Чеський приватний оператор RegioJet планує розпочати рейси до України з початку січня 2024 року. Йдеться про нічний поїзд з Праги до Чопа через прикордонний пункт Чієрна над Тісоу у Словаччині. Про це пише Rail.insider із посиланням на International Railway Journal.

Нова лінія використовуватиме 37-кілометрову колію колії 1520 мм, що пролягає від кордону до Чопа та далі до Мукачева. Потяги вирушатимуть з головного залізничного вокзалу Праги о 21:38 і прибуватимуть до Чопа о 10:35, зворотно — з Чопа о 17:30 і прибуватимуть до Праги о 05:07.

Сполучення з Чопом спочатку здійснюватиметься поїздом із трьох вагонів, який вміщуватиме 140 пасажирів (80 спальних і 60 сидячих місць). Між Прагою та Кошице у Словаччині пасажирів доправлятимуть щоденним потягом RegioJet Прага—Кошице—Гуменне, який має максимальну довжину 18 вагонів.

Оскільки RegioJet не має ліцензії на діяльність в Україні, нова послуга надаватиметься спільно з Укрзалізницею, а RegioJet платитиме товариству за доступ до колії. У розкладі на 2024 рік, який набирає чинності 10 грудня, планується забезпечити сполучення з потягами УЗ у Чопі.

«RegioJet також планує з’єднати Україну з іншими столицями в Центральній Європі залізницею з Відня до Чопа через Будапешт і прикордонний пункт Захонь в Угорщині. У поєднанні з УЗ сполучення з Берліном здійснюватиметься через прикордонний пункт у Перемишлі в Польщі, але це потребуватиме додаткових інвестицій у інфраструктуру та, бажано, розширення колії 1435 мм до Львова в Україні», — зауважується у дописі.

За словами представників чеського оператора, потрібні значні інвестиції для розміщення довших поїздів і обслуговування більшої кількості пасажирів на станції Мостиська II в Україні з пожвоєнням пропускної спроможнсоті цього прикордонного переходу, який Regiojet розглядає як «головні ворота в Україну та її столицю Київ».

До того часу берлінський поїзд розпочне курсувати зі зміною розкладу 10 грудня як нічний рейс із Перемишля до Ганновера.

Засновник, власник і генеральний директор RegioJet Радім Янчура розповів, що компанія готова інвестувати у розвиток залізничної інфраструктури України, зокрема електрифікацію колії 1435 мм від Чопа до Мукачева.

Він також вважає необхідним збудувати колію 1435 мм на 22-кілометровій дільниці від Чопа до Ужгорода, поблизу кордону зі Словаччиною, що має велике значення для RegioJet у забезпеченні сполучення Угорщиною.

«Інвестиційні пропозиції RegioJet наразі розглядаються УЗ, але процес розробки проєкту в Україні йде повільно, і є юридичні проблеми, з якими потрібно боротися, наприклад вимоги щодо мови, які перешкоджають працевлаштуванню неукраїнців у проєктах залізничної інфраструктури. У компанії наголошують, що профінансують проєкт Чоп—Ужгород як подарунок Україні», — наголошується у дописі.

Як повідомлялося раніше, RegioJet підтвердив намір інвестувати в електрифікацію дільниці Чоп—Мукачево.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати

 

Читайте також