Оператори з Італії повідомили про затримки контейнерів, які подорожують маршрутом Китай-Європа, внаслідок зупинок у Росії для перевірки вантажу на предмет його відповідності списку санкційних товарів. Про це йдеться у статті видання RailFreight, повідомляє RAIL.insider.
Причина затримок — оновлений росіянами список санкційних товарів. 15 жовтня Москва видала відповідний федеральний указ де під санкції потрапила деяка продукція з дерева та текстильні вироби. За словами вантажовідправників, ці зміни призвели до того, що частину їхнього вантажу віднесли до категорії товарів подвійного призначення, транзит яких через росію заборонено взагалі або дозволено лише за спеціальних умов.
В матеріалі RailFreight також зазначається, що цього року залізничні контейнерні перевезення між Китаєм та ЄС поступово відновилися після дворічного спаду. За даними Міністерства транспорту росії, у першій половині 2024 року обсяги перевезень зросли на 35% у порівнянні з минулим роком. Очікується, що до кінця року ці показники можуть досягти докризового рівня — близько 400 000 TEU.
Збільшення попиту на транзит через росію зокрема пов’язане з нестабільністю у Червоному морі через загрозу атак угруповань хуситів на кораблі. Криза в Червоному морі призвела, а до збільшення попиту на транзит через Росію на 40%.
Попри вищу вартість залізничного транспортування (у 1,5–2 рази більше, ніж морського), головними вантажами залишаються електроніка, автомобілі, запчастини, обладнання та інші товари, для яких критичний час доставки. Залізничний транзит займає 12–25 днів, у той час, як морський — 40–60 днів. Також більшість споживчих товарів все ж не підпадає під санкції, що робить прямий маршрут через росію вигідним для ЄС, зокрема в умовах зростаючої торгівлі між Китаєм та ЄС.
Нагадаємо, російські залізниці третій рік поспіль фіксують скорочення вантажних перевезень через санкції та труднощі з управлінням рухом поїздів.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики