Новини, Перевезення, Тарифи

УЗ перегляне тарифні відстані для маршрутних відправлень зерна (доповнено)

АТ «Укрзалізниця» за заявками вантажовідправників прийняла рішення змінити базові тарифні відстані для маршрутних відправлень зернових, які прямують через станцію Колосівка Одеської залізниці. Про це розповів заступник директора Департаменту комерційної роботи Укрзалізниці Валерій Ткачов в ході щотижневої наради з учасниками ринку зернових перевезень у четвер, 16 вересня.

Це питання порушувалося в ході попередньої зустрічі, проведеної 9 вересня.

Вантажовідправники наголошували на тому, що з 1 серпня 2021 року відбулася зміна тарифних відстаней між транзитними пунктами. При цьому відстань для ряду маршрутів в напрямку морських портів, зокрема МТП “Чорноморськ”, збільшилася. Це, в свою чергу, відбилося на вартості перевезення.

«Дійсно такий факт мав місце, – зазначив Валерій Ткачов. – Залізниця займається переглядом тарифних відстаней систематично, відповідно нормативно-правовим документам. Ми вивчаємо вагонопотік і приймаємо рішення, яким чином скорегувати план формування поїздів. При цьому у нас є дільниці, на яких серйозно обмежена провізна спроможність».

Як зазначив заступник директора комерційного департаменту Укрзалізниці, за підсумками аналізу Департаменту управління рухом та ГІОЦ УЗ, минулого місяця були переглянуті відстані по 1747 маршрутам. З них по 1263 збільшена тарифна відстань, а по 484 – зменшена.

«Ви, як вантажовідправники, вправі звернутися в Укрзалізницю з питання перегляду плану формування по конкретному маршруту. І вже зараз багато вантажовідправників реалізували це право і попросили пропускати вагони через дільницю Помічна – Колосівка (цей шлях коротше, ніж через Помічна – Подільск – ред.). Однак всім разом ми не можемо забезпечити трафік через цю одноколійну дільницю, хоч і з двоколійними вставками. Тому прийнято рішення дозволити везти лише відправницькі маршрути зі станцій Південної залізниці (крім Торопилівка, Білопілля та Вири), а також з Придніпровської, Донецької та ДН-3 Одеської дороги за маршрутом Помічна – Кропивницький – Колосівка – Одеса-Сортувальна. Ми зможемо це забезпечити за рахунок відсутності необхідності сортувальних робіт. Групові або вагонні відправки, на жаль, будуть направлятися в об’їзд, там, де є провізна спроможність», – зазначив Валерій Ткачов.

Він додав, що ввести в дію це нововведення планується найближчим часом. До двох тижнів буде потрібно на узгодження і відпрацювання логічних контролів в автоматизованій системі управління вантажними перевезеннями.

Як уточнили в комерційному департаменті Укрзалізниці, нововведення стосується не лише зернових, а й усіх інших вантажів. “План формування поїздів (ПФП) регламентує рух вагонопотоків всіх вантажів. Одна умова в даному випадку – відправницький маршрут. Є ще звернення по даному маршруту в напрямку ст. Чорноморська, ТІС. Зараз цей ПФП також відпрацьовується”, – зазначив у відповідь на запитання Rail.insider заступник директора департаменту Валерій Ткачов.

Читайте також