Новини, Перевезення, Укрзалізниця

В УЗ назвали умови відновлення транзиту до Польщі

Укрзалізниця готова відновити транзитні перевезення до Польщі після врегулювання тарифної складової та розв’язання проблем інфраструктури маршруту. Про це пише Rail.insider із посиланням на власні джерела у компанії.

Як зауважили у товаристві, у сполученні Україна—Польща є дві системні проблеми. Перша — застаріла інфраструктура, що призводить до накопичення вагонів на кордоні. Друга пов’язана з тарифами на користування вагонами УЗ.

На кордоні з Польщею минулого року щодоби накопичувалося від 1800 до 3200 вагонів, створюючи затори на маршруті. Після переговорів залізничників двох країн (їх було проведено минулого року 5) ситуація вирішувалася, але ненадовго.

Слабке місце на транзитному маршруті до Польщі — неелектрифікована дільниця Ковель—Ізов—Держкордон—Грубешів (Республіка Польща). Цією дільницею польські залізничники могли пропускати щодоби 8—9, а інколи й 7 вантажних поїздів замість 10. Таких обсягів було недостатньо для задоволення зростаючого попиту на перевезення між Китаєм і ЄС та експорту з України.

Крім того, на території сусідньої дежави збудовано декілька залізничних терміналів, які можуть приймати значно більше вантажів, ніж здатна пропустити інфраструктура.

«Для усунення зазначених вузьких місць у логістиці між країнами АТ «Укрзалізниця» розпочало електрифікацію 94 км колії на дільниці Ковель—Ізов—Держкордон, котру планується завершити цьогоріч. Такі дії дадуть змогу значно пришвидшити рух та збільшити вагу поїздів. Натомість Польська залізниця не проводить жодних інфраструктурних робіт для модернізації дільниці, тож лінія Грубешів (Польща)—Держкордон загальною довжиною 1,5 км залишається неелектрифікованою та вузьким місцем маршруту. Тобто на кордоні знову будуть накопичуватися вагони й витрачатиметься час на зміну електровозів на тепловози», — зауважило джерело.

Окрім того, АТ «Укрзалізниця» очікує погодження залізничною компанією «ПКП ЛХС» (PKP LHS (Польща) зміни плати за використання вагонів власності УЗ, які є «значно нижчими за ринкові». Наразі нарахування здійснюється за умовами договору, який був підписаний ще у 2019 році. Але з серпня минулого року тарифи на перевезення вантажів у внутрішньому сполученні в Україні  зросли двічі.

«Оскільки Польська залізниця не йде на системне рішення проблеми та з метою зменшення простою вагонів компанії було прийнято рішення ввести тимчасову конвенцію на заборону залізничного транзиту Україною до Польщі», — наголосило джерело.

Зауважимо, що у PKP заявляли, що не знають про причини введення УЗ конвенцій на перевезення до Польщі. Місцеві ЗМІ пов’язують заборону на залізничні перевезення із питанням видання додаткових дозволів на автоперезення для України.

Нагадаємо, що з 30 листопада Укрзалізниця заборонила транзит вантажів та вагонів до Польщі. Згодом товариство скоригувало конвенцію: розпорядженням від 28 грудня 2021 року дозволяється «приймання до перевезення навантажених контейнерів у складі 2 контейнерних поїздів». Також УЗ планувала ввести обмеження на перевезення до Польщі у своїх вагонах усіх вантажів для всіх одержувачів. За останніми даними, вона триватиме один день — 20 січня. Проте Укрзалізниця планує обмежити вантажні перевезення до Польщі з 10 лютого.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також