Міжнародні новини, Новини, Перевезення

У Польщі вважають заборону на транзит потягів шантажем з боку України

Заборона Укрзалізниці на транзит потягів у напрямку Польщі є шантажем України з метою збільшити кількість дозволів на перевезення вантажними автомобілями. Про це повідомляє авторитетне видання Rzeczpospolita.

«Україна вимагає більше дозволів для вантажівок та шантажує Польщу, зупиняючи рух поїздів, — вважає видання. — Східний сусід повністю заблокував транзит, вимагаючи додаткових дозволів на вантажівки. У 2021 році Польща надала Україні 160 тис. дозволів та отримала стільки ж. Цього року Міністерство інфраструктури видало додатково 1 тис. дозволів на транспортування кисню для медичних цілей. Українці вимагають наступного року 200 тис.».

Повідомляється також, що компанії, які імпортують товари з Китаю залізницею, мають дедалі більше приводів для занепокоєння. Потяги на Малашевичі через ситуацію на білорусько-польському кордоні «затримуються майже на три тижні». «Крім того, вже тиждень не ходять потяги з Китаю до Польщі через Україну. Цей маршрут переважно використовується компанією PKP LHS, яка на початку року запустила потяг з Китаю», — пише видання.

Як повідомлялося раніше, Укрзалізниця ввела кілька конвенцій на транзит вантажів до Польщі та зворотно. Офіційні причини — проведення ремонту колії та електрифікації напрямку Ковель—Ізов, а також усунення питання скупчення поїздів на кордоні. Скасувати заборони залізничники мають намір до кінця року.

Минулого тижня в Укрзалізниці заявили, що конвенції на транзит допомогли покращити поїзну ситуацію на кордоні з Польщею.

Нагадаємо, що міжнародні оператори змінюють маршрути своїх потягів через конвенції Укрзалізниці. Також раніше АТ «ОТЛК ЕРА», один із найбільших міжнародних операторів послуги з організації перевезень у складі регулярних контейнерних поїздів сполученням Китай—ЄС, заявило про те, що заборона транзиту до Польщі шкодить іміджу транспортного коридору через Україну.

Про те, як Україні не втратити транзит в умовах конвенції, розповів президент асоціації «Український логістичний альянс» Едвін Берзіньш.

Читайте також