В АТ «Укрзалізниця» сподіваються скасувати обмеження на транзит вантажів і порожніх вагонів до країн ЄС до кінця року. Про це під час інтенсиву «Залізниця 2021—2022: підсумки та прогнози» повідомив директор департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Андрій Мірошніков, передає Rail.insider.
За словами Андрія Мірошнікова, обмеження транзиту до країн ЄС — вимушений крок. «Це тимчасовий вимушений захід. В напрямку Словаччини на 3 дні, в напрямку Польщі — дещо більше. Це пов’язано з тим, що триває модернізація інфраструктури у напрямку країн ЄС. Тож ухвалили рішення призупинити приймання транзиту для того, щоб не нести додаткових штрафних санкцій за перебування вагонів на своїй території, не сплачувати неустойку за протермінування доставки вантажів тощо», — сказав він.
Представник УЗ пояснив, що на деяких дільницях потяги рухаються лише вночі, а вдень там працюють колійники та енергетики.
На запитання відносно можливого надання пріоритету контейнерним потягам, зокрема з Китаю, фахівець відповів, що наразі поїзди, які вирушили з Китаю до введення конвенції пропускаються. «Термін доставки з Китаю приблизно 2 тижні. Тому всі ті контейнери, які прийняті до перевезення до оголошення конвенції, ми пропускаємо. Змушені зупинити лише ті перевезення контейнерів, що були пред’явлені уже в період оголошеної конвенції. Сподіваємося, що до кінця року ми це питання вирішимо та відновимо попередній обсяг перевезень», — наголосив Андрій Мірошніков.
Зауважимо, що 9 грудня товариство скасує обмеження щодо транзиту вантажів і порожніх вагонів, які прямують територією України до Словаччини, Австрії та Чехії.
Заборона була впроваджена з 6 грудня. Дія конвенції поширювалася на всі вантажі та всіх отримувачів країн СНД, Китаю і Балтії. Така ж заборона була введена і зворотно — з країн ЄС. Її Укрзалізниця теж скасує 9 грудня.
Водночас тривають конвенції щодо транзиту вантажів і вагонів до Польщі. Серед причин впровадження обмежень на перевезення до Польщі в УЗ називали електрифікацію дільниці Ковель—Ізов—Держкордон, ремонтні роботи на колії, а також усунення питання скупчення поїздів на кордоні.
Нагадаємо, що міжнародні оператори змінюють маршрути своїх потягів через конвенції Укрзалізниці. Також раніше АТ «ОТЛК ЕРА», один із найбільших міжнародних операторів послуги з організації перевезень у складі регулярних контейнерних поїздів сполученням Китай—ЄС, заявило про те, що заборона транзиту до Польщі шкодить іміджу транспортного коридору через Україну.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики












