Думка

Валерій Ткачов: Критичний стан вагонного парку загрожує безпеці руху

Валерій Ткачов, заступник директора Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця»

Критичний стан парку вантажних вагонів — пряма загроза безпеці руху і життю пасажирів!

Подальша експлуатація вагонів з вичерпним нормативним терміном служби призводить до аварій на залізниці. У 2020 році з 479 аварій на залізниці 126 пов’язані зі сходами і зіткненнями рухомого складу.

Яскравий приклад — аварія на перегоні Воскобійня—Верхньодніпровськ Придніпровської залізниці, яка сталася 20 липня 2020 року. Під час руху вантажного поїзда через технічну зношеність розвалився завантажений піввагон. Розсипання вантажу стало причиною сходження трьох вагонів поїзда і сходу локомотива на зустрічній колії.

Аварія сталася приблизно о 2-й годині ночі. Вантажний поїзд № 3531, який рухався перегоном, зупинився на 135 км після спрацьовування гальм. Під час огляду рухомого складу локомотивна бригада виявила схід з рейок трьох вагонів і висипання вантажу (катанки) з одного з них.

У цей час зустрічний вантажний поїзд № 1726 застосував екстрене гальмування на 138 км перегону через наїзд на розсипаний вантаж. При цьому сталося сходження з рейок локомотива ВЛ8 першою колісною парою. Вагон, з якого відбулося висипання вантажу, не є власністю АТ «Укрзалізниця» і експлуатувався з подовженим терміном служби.

Можна собі уявити, що могло трапитися, якби у зустрічному русі рухався пасажирський потяг. Ми б мали катастрофу та людські жертви.

Зношений парк наражає на небезпеку пасажирів залізничного транспорту.

Давайте не допускати трагедій на залізниці!

Підтримую опублікований Міністерством інфраструктури України проєкт наказу про встановлення порядку подовження терміну служби і обмеження терміну експлуатації вантажних вагонів.

 

Читайте також