Новини, Укрзалізниця

Антикризовий штаб вирішив скасувати тендер з електрифікації напрямку Долинська—Миколаїв—Колосівка

Перше у 2022 році засідання Антикризового штабу з відновлення сталого функціонування АТ «Укрзалізниця» відбулося 13 січня. На ньому, зокрема, прийнято рішення направити звернення щодо скасування тендерної процедури за першою фазою проєкту електрифікації дільниці Долинська—Миколаїв—Колосівка. Про це пише Rail.insider із посиланням на пресслужбу Міністерства інфраструктури України.

У центрі уваги — підбиття підсумків роботи Укрзалізниці у 2021 році, зокрема у розрізі фінансових показників та перевезень вантажів і пасажирів.

«Укрзалізниця завершила минулий рік позитивним фінансовим результатом — це важливий індикатор того, що ми рухаємось у правильному напрямі… Також важливо, що минулого року вдалося підвищити показники вантажних і пасажирських перевезень на 2,7 і 46,4% відповідно. Результат — прибуток товариства за підсумками 2021 року становив майже пів мільярда гривень. Цього року запланований прибуток становить 1,7 млрд грн», — розповів міністр інфраструктури Олександр Кубраков.

У межах засідання Антикризового штабу було обговорено питання запуску повноцінної роботи нового складу наглядової ради АТ «Укрзалізниця».

Перед новим складом наглядової ради, сформованим Кабінетом Міністрів України у грудні 2021 року, поставлено такі завдання:

  • узгодити розроблені показники ефективності діяльності ради
  • оновити стратегію компанії, а також відновити структурну реформу АТ «Укрзалізниця»;
  • забезпечити ефективну комунікацію з правлінням товариства.

Також під час засідання Антикризового штабу були окреслені плани Укрзалізниці щодо оновлення парку вантажних вагонів. Зокрема, у 2022 році планується збудувати 1496 нових вагонів (1446 піввагонів та 50 зерновозів) і відремонтувати 31 тис. 960 вагонів (20 тис. 200 вагонів приватних власників та 11 тис. 760 одиниць рухомого складу УЗ).

«Для підсилення Програми оновлення вантажних вагонів у 2022 році буде запущено механізм підтримки машинобудування, а саме шляхом компенсації процентних і лізингових платежів для тих, хто оновлює чи купує новий парк вагонів у вітчизняних виробників. Наразі вона розробляється Міністерством економіки спільно з Міністерством інфраструктури», — наголошується у повідомленні.

Обговорювалося також питання перегляду варіантів дій щодо реалізації проєкту електрифікації дільниці Долинська—Миколаїв—Колосівка. Зокрема, йдеться про рішення направити до ЄІБ та ЄБРР звернення щодо скасування тендерної процедури за першою фазою проєкту (електрифікація дільниці Долинська—Миколаїв).

Основними причинами називають низку виявлених процедурних порушень Укрзалізницею, а також занадто довгий проміжок часу як для подачі, так і оцінки тендерних пропозицій. «За 2 роки проведення процедури відбулось суттєве оновлення стандартної закупівельної документації, а також конкретних технічних стандартів», — уточнюється у повідомленні.

Зауважимо, що відповідне рішення ухвалило правління АТ «Укрзалізниця». Воно було підтримане на засіданні Антикризового штабу.

Нагадаємо, що тендер щодо електрифікації Долинська-Миколаїв був оголошений Укрзалізницею спільно з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) 30 січня 2020 року. Роботи планувалося розпочати у другій половині 2021 року. Згодом старт проєкту перенесли на 2022 рік. Разом із тим у грудні минулого року голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін заявив, що компанія зацікавлена в реалізації проєкту та планує прискорити його втілення.

Читайте також