Новини, Рухомий склад

Новий проєкт наказу МІУ: обмеження терміну експлуатації піввагонів та зерновозів перенесли на 2031 рік

Міністерство інфраструктури України доопрацювало та оприлюднило 22 листопада проєкт наказу «Про затвердження Порядку проведення комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій, спрямованих на продовження строку експлуатації вантажних вагонів (крім вантажних вагонів підприємств технологічного залізничного транспорту, що призначені для переміщення вантажів у виробничих цілях в межах території таких підприємств), установленого виробником, строків продовження експлуатації таких вагонів». Про це пише Rail.insider із посиланням на сайт відомства.

Головна відмінність нового проєкту наказу від попереднього полягає в тому, що приведення граничного терміну служби піввагонів та зерновозів до нормативного заплановано на пізніший термін — до 2031 року. Тоді як у минулому документі планувалося досягти цього вже у 2028 році.

Окрім того, поступово намічається скорочувати строки подовження терміну експлуатації найбільш розповсюдженого рухомого складу. Заборонити це для зерновозів та піввагонів також планується з 2031 року.

На наступний, 2022 рік, пропонується встановити граничний термін експлуатації піввагонів (нормативний строк служби — 22 роки) на рівні 44 років, для зерновозів (30 років) — 45 років. Це на 2 роки більше, ніж передбачалося раніше.

Як повідомлялося раніше, на засіданні ТСК виник скандал через питання списання вагонів. Також 19 листопада міністр інфраструктури повідомив, що наказ про списання зношених вагонів буде підписано за тиждень—два. Водночас представники бізнесу уже підписали меморандум проти списання вагонів за віком.

ДРС планувала надати висновки щодо проєкту наказу МІУ відносно списання вагонів, оприлюдненого 8 жовтня, не раніше 24 листопада.

Деякі позиції гравців ринку вантажних перевезень щодо проєкту наказу із обмеження терміну служби вагонів можна прочитати тут і тут.

Крім того, нещодавно свої зауваження висловила Європейська Бізнес Асоціація. Голова наглядової ради ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» Володимир Приходько також розповів Rail.insider про те, які недоліки вбачає у проєкті наказу щодо оновлення парку вантажних вагонів в Україні. Водночас керівник «Лемтрансу» Володимир Мезенцев вважає, що потрібне комплексне рішення для програми оновлення вагонів. На думку засновниці «Дизельного заводу» Аурум Груп Альони Лебедєвої, програма оновлення вагонів дозволить запустити процес виходу з кризи як УЗ, так і галузі залізничних перевезень загалом.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також