Новини, Рухомий склад

Представники бізнесу підписали меморандум проти списання вагонів за віком

Представники ряду провідних галузей економіки України підписали меморандум, головна мета якого — донести до влади недоцільність програми оновлення вантажних вагонів, яку ініціює Міністерство інфраструктури. Про це пише Rail.insider із посиланням на сайт «Укрметалургпрому».

Документ підписали уповноважені особи металургійних комбінатів, шахт, ТЕС, аграрних підприємств (агрофірм, фермерських господарств), виробників будматеріалів, транспортно-експедиторських компаній та ін. Загалом під документом майже 200 сторінок із підписами.

Згідно з програмою, пропонується впродовж 7 років (2022—2028 роки) оновити майже 46 тис. вантажних вагонів. Задля реалізації цього МІУ ініціювало підписання меморандуму між Укрзалізницею, відомством, фінансовими установами та безпосередніми учасниками програми — вагонобудівними заводами.

На переконання підписантів «антимеморандуму», запропонований МІУ проєкт створить передумови для штучного довгострокового дефіциту на ринку вагонів в Україні, що матиме серйозні негативні наслідки для підприємств та економіки України.

«Учасники виступають за зважений підхід, який передбачатиме: поступове оновлення вантажного парку без створення дефіциту та посилення контролю за плановими ремонтами вагонів для забезпечення безпеки руху. Наразі ж пропонують до 2028 року відправити на металобрухт 43% робочого парку вагонів (приблизно 75 тис. одиниць, що обійдеться бізнесу в 107 млрд грн). Це призведе до стійкого довготривалого дефіциту на ринку вагонів, внаслідок якого виникнуть проблеми з відвантаженням продукції, підвищенням транспортних витрат, зниження обсягів інвестицій у пріоритетні проєкти модернізації та соціальні проєкти. А як наслідок — зниження обсягів виробництва на підприємствах та темпів зростання зарплат працівників», — зазначено в «антимеморандумі».

Також серед наслідків, до яких, за переконанням підписантів документу, призведе списання вантажних вагонів, — зменшення обсягів перевезень, що негативно вплине на саму Укрзалізницю, та скорочення робочих місць у виробничих галузях промисловості й АПК, а також власне в УЗ. Крім того, прогнозують “зниження валютних надходжень і доходів до держбюджету”.

«Це завдасть чергового удару інвестиційній привабливості України: чимало власників проінвестували у вагонний парк та розраховували на використання вагонів протягом строку, який мінімум у 1,5 рази перевищує нормативний. А в результаті ухвалення проєкту наказу МІУ вони недоотримають значні кошти», — наголошують учасники «антимеморандуму».

Представники бізнесу нагадують, що “досвід провідних країн світу, зокрема США та країн ЄС, показує значно раціональніший підхід — орієнтація на максимально можливий строк корисного використання вагонів через забезпечення задовільного технічного стану вагона без обмеження строку його служби регуляторними шляхами”.

Antimemo_18_11_2021_removed_compressed

Як повідомлялося раніше, ДРС надасть свої висновки щодо проєкту наказу відносно списання вагонів не раніше 24 листопада.

Деякі позиції гравців ринку вантажних перевезень щодо проєкту наказу із обмеження терміну служби вагонів можна прочитати тут і тут.

Крім того, нещодавно свої зауваження висловила Європейська Бізнес Асоціація. Голова наглядової ради ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» Володимир Приходько також розповів Rail.insider про те, які недоліки вбачає у проєкті наказу щодо оновлення парку вантажних вагонів в Україні. Водночас керівник «Лемтрансу» Володимир Мезенцев вважає, що потрібне комплексне рішення для програми оновлення вагонів. На думку засновниці «Дизельного заводу» Аурум Груп Альони Лебедєвої, програма оновлення вагонів дозволить запустити процес виходу з кризи як УЗ, так і галузі залізничних перевезень загалом.

Читайте також