Новини, Рухомий склад

Наказ про списання зношених вагонів буде підписано найближчим часом, — міністр інфраструктури

Наказ Міністерства інфраструктури про порядок списання вантажних залізничних вагонів із перевищеним терміном нормативної експлуатації буде підписано для кінця листопада. Про це під час міжнародного економічного форуму DEF-2021 у Дніпрі 19 листопада заявив голова відомства Олександр Кубраков, передає Rail.insider із посиланням на uaprom

«Я можу заспокоїти, що наказ буде підписано, максимум за тиждень—два… Я думаю, що не буде проблем із цим питанням», — сказав міністр.

За його словами, можливі спроби окремих великих компаній-вантажоперевізників зірвати набрання чинності за допомогою судових позовів не увінчаються успіхом.

«Навіть якщо якісь окремі гравці ринку захочуть його зупинити через якісь там судові позови, я не думаю, що це проблема. Є механізм протидії цьому. Але я таки налаштований (оптимістично, — ред.) і розумію, що більшість гравців ринку мають бути адекватними», — наголосив Олександр Кубраков.

Він акцентував на необхідності оновлення вагонного парку та неприпустимості подальшого використання у перевезеннях зношених вагонів. Також високопосадовець висловив сподівання, що вантажоперевізники та вагонобудівники підпишуть спільний меморандум із Мінінфраструктури щодо оновлення вагонного парку в країні.

«Ми нікого фізично не змушуватимемо його підписувати. Але я вважаю, що нормальний адекватний бізнес, виробники, учасники ринку — вони мають брати участь та підписати цей меморандум. За кілька років ми побачимо тисячі та тисячі нових вантажних вагонів, піввагонів на наших залізницях», — резюмував Олександр Кубраков.

Зауважимо, що представники бізнесу уже підписали меморандум проти списання вагонів за віком.

Як повідомлялося раніше, ДРС надасть свої висновки щодо проєкту наказу відносно списання вагонів не раніше 24 листопада.

Деякі позиції гравців ринку вантажних перевезень щодо проєкту наказу із обмеження терміну служби вагонів можна прочитати тут і тут.

Крім того, нещодавно свої зауваження висловила Європейська Бізнес Асоціація. Голова наглядової ради ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» Володимир Приходько також розповів Rail.insider про те, які недоліки вбачає у проєкті наказу щодо оновлення парку вантажних вагонів в Україні. Водночас керівник «Лемтрансу» Володимир Мезенцев вважає, що потрібне комплексне рішення для програми оновлення вагонів. На думку засновниці «Дизельного заводу» Аурум Груп Альони Лебедєвої, програма оновлення вагонів дозволить запустити процес виходу з кризи як УЗ, так і галузі залізничних перевезень загалом.

Читайте також