Новини, Рухомий склад

На засіданні ТСК виник скандал через питання списання вагонів

На засіданні Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради з питань перевірки та оцінки стану АТ «Укрзалізниця» 19 листопада виник скандал через питання щодо виконання програми оновлення вагонного парку та виводу на тлі цього УЗ з кризи, передає Rail.insider.

Ініціатором порушення питання став народний депутат Костянтин Бондарєв з фракції партії «Батьківщина». «В мене запитання до представника Міністерства (інфраструктури. — ред.) та Укрзалізниці. Ви прийняли рішення, що необхідно списати відповідну кількість вагонів до 2026 року… Скільки треба коштів, щоб вкладати на цей час в плановий ремонт колії? Скільки коштів треба для придбання та оновлення тяги, а також скільки коштів треба для придбання вагонів, які ви вирішили порізати?» — наголосив депутат.

На це член правління АТ «Укрзалізниця» Євген Лященко відповів, що потреба на наступний рік лише у ремонтах колії становить 23 млрд грн.

Перший заступник міністра інфраструктури України Василь Шкураков з приводу проєкту наказу щодо списання вагонів сказав, що в рішення зараз вносяться зміни. «Рішення прийняли, але у рішення зараз вносимо зміни. Почули бізнес, для того, щоб відбувалася планомірна заміна вантажних вагонів із введенням нових», — повідомив він. І додав, що Мініфраструктури разом із Мінекономіки розробляється програма “не лише для Укрзалізниці, а й для всього бізнесу”, щодо інвестицій в оновлення вагонів.

Проте Костянтина Бондарєва такі відповіді не влаштували. «Це планова диверсія, яка призведе до того, що виведено буде повністю вагони Укрзалізниці та передано на бізнес-структури перевезення. Тому що поріжуть насамперед вагони Укрзалізниці. Грошей на придбання нових немає. Я повністю погоджуюсь з тим, що потрібно завантажувати роботою вітчизняні підприємства, але ж треба шукати інвестиції. В бюджеті таких грошей немає», — наголосив він, додавши, що потрібно загалом розглянути питання виводу УЗ зі стану «фактичного банкрутства».

Розпочалася полеміка на цю тему між народними депутатами. Головуюча на засіданні очільниця ТСК Юлія Гришина закликала членів комісії до порядку, зауваживши, що тема не стосується порядку денного, присвяченого розгляду стану справ із підприємствами УЗ.

У результаті двоє депутатів, зокрема і Костянтин Бондарєв, покинули засідання комісії.

Як повідомлялося раніше, 19 листопада міністр інфраструктури повідомив, що наказ про списання зношених вагонів буде підписано за тиждень—два. Водночас представники бізнесу уже підписали меморандум проти списання вагонів за віком.

ДРС надасть свої висновки щодо проєкту наказу відносно списання вагонів не раніше 24 листопада.

Деякі позиції гравців ринку вантажних перевезень щодо проєкту наказу із обмеження терміну служби вагонів можна прочитати тут і тут.

Крім того, нещодавно свої зауваження висловила Європейська Бізнес Асоціація. Голова наглядової ради ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» Володимир Приходько також розповів Rail.insider про те, які недоліки вбачає у проєкті наказу щодо оновлення парку вантажних вагонів в Україні. Водночас керівник «Лемтрансу» Володимир Мезенцев вважає, що потрібне комплексне рішення для програми оновлення вагонів. На думку засновниці «Дизельного заводу» Аурум Груп Альони Лебедєвої, програма оновлення вагонів дозволить запустити процес виходу з кризи як УЗ, так і галузі залізничних перевезень загалом.

Читайте також