Новини, Рухомий склад

ДРС погодила проєкт наказу МІУ щодо списання вагонів

Державна регуляторна служба погодила проєкт наказу Міністерства інфраструктури щодо списання вагонів за віком. Про це у Telegram-спільноті «ЖД Логистика» написав заступник директора Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов. Іформацію також підтвердили Rail.insider у прес-службі ДРС.

За словами Валерія Ткачова, наразі проєкт наказу спрямований до Міністерства юстиції для юстування.

«ДРС погодила проєкт наказу, при цьому сам наказ був відкоригований (за зауваженнями бізнесу) — горизонт переходу на нормативний термін експлуатації зерновозів і піввагонів збільшений з 7 до 10 років; упродовж перших 3 років списання мінімальне: у 2022 році — 43 зерновози, у 2023 році — 469, у 2024 році — 1299», — наголосив Валерій Ткачов.

На сайті ДРС поки що немає рішення про погодження документу, проте є оновленний проєкт наказу, згідно з яким термін приведення найпоширеніших типів вагонів до нормативного подовжено до 2031 року.

9552_1-2_19-21-proekt

Як повідомлялося раніше, ФРТУ проти нового проєкту наказу про списання вагонів.

Натомість Український союз промисловців і підприємців вважає, що у Держбюджеті-2022 необхідно обов’язково передбачити кошти на оновлення рухомого складу УЗ.

Деякі позиції гравців ринку вантажних перевезень щодо обмеження терміну служби вагонів можна прочитати тут і тут.

Крім того, свої зауваження висловила Європейська Бізнес Асоціація. Голова наглядової ради ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» Володимир Приходько також розповів Rail.insider про те, які недоліки вбачає у проєкті наказу щодо оновлення парку вантажних вагонів в Україні. Водночас керівник «Лемтрансу» Володимир Мезенцев вважає, що потрібне комплексне рішення для програми оновлення вагонів. На думку засновниці «Дизельного заводу» Аурум Груп Альони Лебедєвої, програма оновлення вагонів дозволить запустити процес виходу з кризи як УЗ, так і галузі залізничних перевезень загалом.

Водночас представники бізнесу підписали меморандум проти списання вагонів за віком. Також через зауваження ДРС повернула МІУ попередній проєкт наказу щодо обмеження терміну служби вагонів. А на засіданні ТСК виник скандал через питання списання вагонів. Пізніше народний депутат Костянтин Бондарєв закликав ТСК розглянути питання щодо негативного впливу на АТ «Укрзалізниця» наказів МІУ стосовно обмеження строку експлуатації вантажних вагонів на рівні нормативного.

Що ж до шляхів фінансування оновлення вагонів, то в МІУ розповіли про можливі інструменти. Думку представника УЗ щодо варіантів залучення коштів можна прочитати тут. А про головні проблеми, що стоять на заваді розвитку лізингу вагонів та локомотивів в Україні, розповів генеральний директор компанії «ОТП Лізинг» (OTP Leasing) Андрій Павлушин.

Читайте також