Новини, Рухомий склад, Укрзалізниця

У Держбюджеті-2022 необхідно обов’язково передбачити кошти на оновлення рухомого складу УЗ, — УСПП

Український союз промисловців і підприємців (УСПП) та Укрзалізниця підписали меморандум про співпрацю та сформували план спільних дій. Про це пише Rail.insider із посиланням на пресслужбу УСПП.

Українські промисловці підтримали зусилля УЗ, спрямовані на оновлення рухомого складу, підвищення якості вантажних перевезень на основі взаємовигідної співпраці із вітчизняними виробниками.

Сторони погодилися, що на часі реалізація програми модернізації рухомого складу на середньостроковий період, створення бази таких виробничих потужностей в Україні. Оновлення рухомого складу Укрзалізниці має максимально спиратися на локалізацію виробництва.

За підрахунками УСПП, на ці цілі потрібно буде приблизно 107 млрд грн державно-приватних інвестицій. «Відтак у держбюджеті на 2022 рік необхідно обов’язково передбачити відповідні кошти, працювати над залученням українського та іноземного капіталу», — зазначається у повідомленні.

Йшлося і про потребу узгодження темпів списання вантажних вагонів із паралельним постачанням оновленого рухомого складу. «Важливо не допустити дефіциту на ринку, адже йдеться як про транспортну безпеку, так і про ризики прямих втрат ключових експортерів — АПК, ГМК тощо — від нестачі вагонів і локомотивів», — наголосив президент УСПП Анатолій Кінах.

Він позитивно оцінив продовження експерименту із допуску суб’єктів приватної тяги на залізницю. Окрім вирішення проблеми нестачі локомотивів, метою проєкту є також розвиток ринку залізничних перевезень.

На думку президента УСПП, важливим кроком є завершення процесу анбандлінгу УЗ — розділення компанії на вертикалі. Це дасть змогу покінчити з перехресним субсидіюванням та вирівняти тарифи.

Сторони обговорили прогрес УЗ в адаптації європейських стандартів і регламентів, стратегію більш ефективного використання транзитного потенціалу України.

Як повідомлялося раніше, Укрзалізниця розраховує на підтримку держави в реалізації проєктів «Великого будівництва».

МІУ 22 листопада оприлюднило вже другий проєкт наказу щодо списання вагонів за віком.

Деякі позиції гравців ринку вантажних перевезень щодо обмеження терміну служби вагонів можна прочитати тут і тут.

Крім того, свої зауваження висловила Європейська Бізнес Асоціація. Голова наглядової ради ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» Володимир Приходько також розповів Rail.insider про те, які недоліки вбачає у проєкті наказу щодо оновлення парку вантажних вагонів в Україні. Водночас керівник «Лемтрансу» Володимир Мезенцев вважає, що потрібне комплексне рішення для програми оновлення вагонів. На думку засновниці «Дизельного заводу» Аурум Груп Альони Лебедєвої, програма оновлення вагонів дозволить запустити процес виходу з кризи як УЗ, так і галузі залізничних перевезень загалом.

Водночас представники бізнесу підписали меморандум проти списання вагонів за віком. Також через зауваження ДРС повернула МІУ попередній проєкт наказу щодо обмеження терміну служби вагонів. А на засіданні ТСК виник скандал через питання списання вагонів. Пізніше народний депутат Костянтин Бондарєв закликав ТСК розглянути питання щодо негативного впливу на АТ «Укрзалізниця» наказів МІУ стосовно обмеження строку експлуатації вантажних вагонів на рівні нормативного.

Що ж до шляхів фінансування оновлення вагонів, то в МІУ розповіли про можливі інструменти. Думку представника УЗ щодо варіантів залучення коштів можна прочитати тут. А про головні проблеми, що стоять на заваді розвитку лізингу вагонів та локомотивів в Україні, розповів генеральний директор компанії «ОТП Лізинг» (OTP Leasing) Андрій Павлушин.

Читайте також