Новини, Рухомий склад

Проєкт із впровадження приватної тяги планують продовжити до грудня 2022 року

Міністерство інфраструктури підготувало проєкт постанови Кабінету Міністрів України щодо продовження строку реалізації експериментального проєкту до 4 грудня 2022 року. Про це йдеться у Звіті про періодичне відстеження результативності наказу Мінінфраструктури від 4 березня 2020 року № 191 «Про затвердження Тимчасового положення про порядок допуску приватних локомотивів до роботи окремими маршрутами на залізничних коліях загального користування», передає Rail.insider.

Наголошується, що бажання продовжити експеримент висловили його учасники. Загалом у проєкті брали участь 14 суб’єктів господарювання. Щоправда, у 2020-му і в 2021 роках підписано лише по одному договору про допуск приватних локомотивів до роботи окремими маршрутами залізничних колій загального користування.

«Значну кількість часу витрачено АТ «Укрзалізниця» та суб’єктами господарювання, включеними до переліку, на технічні та організаційні заходи, спрямовані на укладання договорів, а також проходження технічних процедур, пов’язаних з доступом до інфраструктури залізничного транспорту загального користування. Фактичне виконання суб’єктами господарювання робіт на коліях загального користування, відповідно до договорів, не розпочато», — зауважується у документі.

Водночас УЗ та учасники експерименту витратили на участь у проєкті від 1,2 млн грн до 265,9 млн грн. «Витрати суб’єктів господарювання залежали від кількості дільниць, які суб’єкти господарювання заявили до участі в експериментальному проєкті. Суб’єкти господарювання, щодо яких не прийнято рішення стосовно допуску до участі в експериментальному проєкті, несли витрати на адміністративні процедури», — уточнюється у звіті.

Також у МІУ дійшли висновку, що «не повною мірою вдалося досягти задекларованих цілей». Серед причин:

  • довготривала підготовка суб’єктів господарювання до роботи на коліях загального користування, що пов’язано з питанням безпеки перевезень (проходження технічних процедур, пов’язаних з доступом до інфраструктури залізничного транспорту загального користування);
  • низька підготовка суб’єктів господарювання в частині забезпечення безпеки перевезень (розробка та впровадження Системи управління безпекою (СУБ);
  • відсутність реформи системи тарифоутворення на послуги залізничного транспорту, що частково знижує можливості приватних перевізників.

«Проте суб’єкти господарювання висловили бажання щодо продовження строку реалізації експериментального проєкту. Враховуючи прохання бізнесу, а також те, що цілі регуляторного акта не були досягнуті на 100 %, Мінінфраструктури підготовлено проєкт постанови КМУ «Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 р. № 1043», стосовно продовження строку реалізації експериментального проєкту до 04.12.2022», — підсумовується у документі.

Як повідомлялося раніше, тариф доступу до інфраструктури для приватної тяги можуть розробити у 2022 році.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також