Економіка, Новини

Відправники кукурудзи та ріпаку шукають дешеву логістику, — дослідження

У жовтні кукурудзу та ріпак купують за привабливими цінами лише в портах країн ЄС. Натомість на ринку сої склалась ситуація, коли зовнішні та внутрішні ціни змагаються між собою. Таку інформацію оприлюднила Всеукраїнська аграрна рада, пише Rail.insider.

За даними аналітиків, на привабливість ціни кукурудзи впливає слабкий експорт чорноморськими портами.

«Із 35 зафрахтованих кораблів лише 5–10 вантажаться кукурудзою, решта експортує українську пшеницю. Тому ціни в портах на цю культуру коливаються в портах Одеси від 105 до 115 доларів/т, а в малих портах за кукурудзу дають 120–130 доларів/т. Натомість у портах Італії та Румунії ціна краща — 185–192 доларів/т. Тому експортери в пошуках дешевих вагонів для експорту на далекі дистанції», — пояснили аналітики.

Схожа ситуація на ринку ріпаку. Вигідно продати його можна лише в порту Риги. Щоб отримати більший прибуток, є сенс туди везти лише продавцям північно-західних областей України. Інакше продати ріпак можна лише за собівартістю. Також є надія на Німеччину, де останнім часом зростає попит на цю олійну культуру. А ось ціни на сою у вересні досягли свого мінімуму й останнім часом почали зростати. Усе це завдяки внутрішньому попиту.

«Сьогодні експортери готові купити тонну сої у вас на заводі за 13,5 тис. грн. А ось здати на переробні підприємства всередині країни вже можна за 15 тис. грн. Тому виробники замислюються над тим, щоб здати сою виробникам жому», — додав аналітик.

При цьому соя в українських портах на Дунаї коштує 365–375 доларів/т. А ось у Польщі та Румунії вона вартує 380–400 доларів/т. Експерти прогнозують зростання ціни на початку листопада на цю культуру приблизно на 5 доларів в наших портах та до 15 доларів в європейських країнах.

Як повідомлялося раніше, вартість фрахту суден та перевалки в одеських портах у рази вища, ніж у Констанці.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати

 

Читайте також