Новини, Рухомий склад

Відправники вантажу ініціюють альтернативний меморандум щодо обмеження термінів експлуатації вагонів

Укрзалізниця спільно з Міністерством інфраструктури України запропонували підписання меморандуму на підтримку наказу, який обмежує термін експлуатації вантажних вагонів. Вантажовідправники зі свого боку ініціюють підписання альтернативного варіанту такого документа. Про це 2 листопада під час пресконференції на тему «Ініціатива обмеження терміну експлуатації вантажних вагонів та загрози, які вона несе для української економіки» повідомив президент об’єднання підприємств «Укрметалургпром» Олександр Каленков, передає Rail.insider із посиланням на ЦТС.

За його словами, меморандум, запропонований УЗ та МІУ, односторонній. Серед підписантів, окрім органів державної влади, вагонобудівники, які “у разі введення в дію наказу отримають на 100 млрд грн додаткових замовлень”, деякі власники приватного вагонного парку, котрі “сподіваються, що, створивши дефіцит вагонів на ринку, «відіб’ють» свої вкладення за рахунок підвищення ставок”, та банки.

«Але відправники вантажу — це велика частина економіки країни. Тому зараз ми ініціювали підписання свого меморандуму, до якого приєдналося вже багато підприємств. І я думаю, що найближчими тижнями ми побачимо, що це переважна кількість усієї економіки країни», — зазначив Олександр Каленков.

Зауважимо, що термін обговорення проєкту наказу Міністерства інфраструктури України з приводу програми оновлення вагонного парку зі скороченням терміну служби закінчується 8 листопада.

Відправники вантажу загалом не проти поступового оновлення вагонного парку, але вважають, що вирішення проблеми якості рухомого складу залежить не так від термінів експлуатації вагонів, як від вимог до якості ремонту та контролю тих вагонів, які виходять на колії. Проблему технічного стану вагонного парку пропонують вирішити за рахунок покращення контролю за проведенням планових ремонтів. Крім того, багато учасників ринку вважають інвестиції в локомотиви та інфраструктуру наразі більш актуальними та необхідними.

В ході пресконференції також висловилися проти прийняття наказу МІУ щодо обмеження терміну служби вагонів президент всеукраїнської громадської організації “Українська асоціація вапняної промисловості” Михайло Корилкевич та заступник голови ГС “Всеукраїнська аграрна рада” Михайло Соколов.

Як повідомлялося раніше, Rail.insider провів на своєму Telegram-каналі опитування щодо заборони подовження строку служби вагона після вичерпання нормативного строку експлуатації незалежно від його технічного стану. Згідно з ним, 64% респондентів виступають проти такої заборони.

Пропозицію щодо спрямування 31,5 млрд грн коштів Укрзалізниці замість оновлення збиткових пасажирських поїздів на закупівлю вантажних вагонів, що є «годівниками» галузі, висловив голова наглядової ради ПАТ «КВБЗ» Володимир Приходько.

Читайте також