Інфраструктура, Новини, Перевезення, Укрзалізниця

Євроколія до Львова — перший крок до покращення сполучення між Польщею та Україною, — дослідження

Фахівці Єврокомісії та Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) представили перші висновки щодо розвитку мережі колії 1435 мм між ЄС та Україною. Про це на своїй сторінці у Facebook написав директор Офісу з міжнародних проєктів АТ «Укрзалізниця» Володимир Шемаєв, передає Rail.insider.

За словами посадовця, спочатку фахівці Технічної консультативної служби ЄІБ Jaspers досліджували маршрут Краків—Львів—Чернівці—Кишинів, але згодом зрозуміли, що треба розглядати комплексно розвиток усієї, фактично паралельної до 1520 мм (широкої), мережі євроколій в Україні та Молдові.

«Водночас уже здійснюється проєктування певних дільниць 1435 мм територією України, зокрема Ковель—Ягодин (за підтримки ЄІБ), Рава-Руська—Брюховичі/Львів (ЄС), Мостиська—Скнилів (держбюджет) та Чоп—Ужгород (держбюджет, CEF). Очікується, що проєкти з наведеного індикативного плану будуть eligible (прийнятні, — ред.) для грантового співфінансування з боку фондів ЄС у майбутніх періодах», — наголосив Володимир Шемаєв.

У повідомленні Єврокомісії зауважується, що оприлюднене дослідження є частиною плану дій ініціативи «шляхи солідарності». У ньому проаналізовані перепони для залізничного сполучення між ЄС та Україною. Інструмент Connecting Europe Facility II нещодавно відібрав дев’ять проєктів для фінансування, спрямованих на розвиток пунктів пропуску. Комісія також запропонувала розширити Транс’європейську транспортну мережу до України та Молдови.

З огляду на ймовірні витрати, очікуваний попит і пропускну спроможність лінії, дослідження пропонує як перший крок прокласти європейське сполучення від Кракова/Катовіце (Польща) до Львова (Україна), а також від Ясс (Румунія) до Кишинева (Молдова). Також пропонуються подальші розширення. Окрім того, у дослідженні аналізується спосіб, у який нові лінії євроколії в Україні та Молдові поєднуватимуться з мережею колії габариту 1520 мм.

«Будівництво першої колії ЄС в Україні та Молдові, з’єднання їхніх залізниць із Польщею та Румунією, наблизить їх до єдиного ринку ЄС. Завдяки цьому дослідженню ми створюємо основу для тривалих рішень, підтримуючи Україну в її післявоєнній торгівлі та відбудові. Забезпечення оперативної сумісності з Польщі через Україну, Молдову та Румунію також означатиме більш плавну та ефективнішу подорож для громадян», — сказала Комісар ЄС з питань транспорту Адіна Валеан.

Як повідомлялося раніше, ЄС виділить Укрзалізниці кошти для розвитку прикордонних переходів.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також