Інфраструктура, Міжнародні новини, Новини

Залізниця Молдови планує відремонтувати 140 км колії з залученням УЗ

ДП «Залізниця Молдови» розраховує відремонтувати 140 км колії з залученням працівників та техніки АТ «Укрзалізниця». Про це виданню Rail.insider повідомив генеральний директор Calea Ferată din Moldova Олег Тофілат.

«Загальна довжина коридору (Велчінец—Каїнари, — ред.) приблизно 427 км, з яких відремонтуємо близько 140. Точні цифри видасть уже проєктно-кошторисна документація», – розповів він.

За його словами, логіка проєкту полягає в тому, що залізниця Молдови закуповує матеріали за кошти міжнародних фінансових організацій, а окремою угодою домовляється з УЗ щодо проведення робіт. Крім того, паралельно у Молдові розробляється проєктна документація.

«Ці процеси йдуть паралельно для того, аби встигнути в максимально стислі терміни. Адже, якщо йти традиційним методом техніко-економічного обгрунтування, проєктної документації, тендера підряду, це б зайняло не менше 7 років. А для нас усіх важливо аби транзитні коридори були якомога скоріше в порядку», – повідомив Олег Тофілат.

У разі успішної реалізації проєкту, за словами керівника залізничної компанії, через коридор можна буде провозити втричі більше составів.

«Імовірно, вдвічі скоріше це буде виходити. Крім того, це впевнений крок в наше спільне майбутнє. Тому що і Україна, і Молдова стали кандидатами на вступ до європейської спільноти, і в якомусь осяжному майбутньому у нас буде єдиний залізничний ринок», – наголосив Олег Тофілат.

Він повідомив, що загальна сума проєкту реконструкції коридору перевищує 100 млн євро.

«Ми точно знаємо нашу мету і знаємо, що реалізуємо її. Головне, що нас надихає, це успіх, якого ми досягли рік тому, коли в рекордні терміни Укрзалізниця змогла завершити коридор від Басарабяски до Арциза. Коридор вже працює, він значно скорочує шлях багатьох вантажів до Балканського півострова. Це добре для тих, хто експортує руду, зерно, метали. І це на довгі роки наперед покращення конкурентоспроможності», – вважає керівник.

Він також підтвердив, що наразі обговорюється зниження тарифів на перевезення українських вантажів. Проте, за словами Олега Тофілата, питання викликає те, що у залізниці Молдови чималі витрати, пов’язані, в першу чергу, з транспортуванням виключно дизельною тягою. Як відомо, це значно дорожче за електротягу. Крім того, є питання щодо зношеності інфраструктури і, відповідно, обмежень швидкості руху, та наявності тягового рухомого складу.

Як повідомлялося, за інформацією Мінвідновлення України, при реалізації проєкту оновлення залізничного коридору Велчінец—Окніца—Бельци—Унгень—Кишинів—Каїнари міжнародні партнери перерахують Молдові 32 млн євро, які будуть спрямовані Укрзалізниці за проведення ремонтних робіт.

Відомо, що раніше залізниця Молдови залучала до проведення ремонтних робіт казахстанських колійників.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати