Оператор інфраструктури Іспанії Adif ініціює проєкт зі встановлення пристрою зміни колії для вантажних перевезень на станції Ірун. Про це пише Rail.insider із посиланням на Rail market.
Використовуватиметься технологія VAFM (Variable Gauge Freight Axis) — рішення, розроблене протягом останнього десятиліття у межах поточної науково-дослідної діяльності Adif.
Контракт на будівництво вартістю 2,28 млн євро охоплює сам пристрій зміни колії, монтаж колії, модифікацію повітряної лінії, покращення дренажної мережі, заміну шпал і рейок, а також механічне регулювання повітряної контактної мережі.
Зауважується, що зараз залізнична мережа Іспанії використовує ширшу колію (1668 мм) порівняно зі стандартною європейською колією (1435 мм). Якщо пасажирські поїзди вже долають цю різницю через встановлені системи зміни колії, вантажний транспорт продовжує стикатися з ускладненнями в роботі через більші навантаження на вісь і стандартизовані типи вагонів. Оператори вантажних перевезень зазвичай вдаються до заміни колісних пар або перевантаження, що несе вищі експлуатаційні витрати та подовжує час у дорозі.
Аби вирішити проблему, Adif розробляє та тестує технології автоматичної зміни колії для вантажного транспорту. Система VAFM містить спеціально сконструйовані колісні пари, призначені для звичайних діаметрів коліс вантажних вагонів (920 мм і 760 мм). Ця технологія має на меті дати змогу вантажним вагонам плавно переходити між коліями різної ширини без розвантаження.
Пристрій щодо зміни колії в Іруні стане практичним майданчиком для проведення імітаційних досліджень у комерційних масштабах з метою перевірки готовності до експлуатації. Раніше масштабні випробування проводили на спеціальному об’єкті в Кордові у межах інноваційного проєкту MERCAVE, який частково фінансується через програму державних закупівель інновацій Іспанії. Там були оцінені модульні платформи для зміни колії та тривають подальші випробування на звичайній лінії Кордова—Малага і високошвидкісній Кордова—Антекера—Гранада.
Як повідомлялося раніше, Укрзалізниця та Adif адаптують технологію автоматизованої зміни ширини колісних пар.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики