АМКУ рекомендувало Укрзалізниці надавати послуги з перевезення вантажів на рівних умовах
Економіка, Новини

АМКУ застеріг мережі АЗС від завищення цін на пальне та створення штучного дефіциту

Антимонопольний Комітет застеріг мережі АЗС від завищення цін на пальне та створення штучного дефіциту. Про це йдеться в колонці голови АМКУ Ольги Піщанської на Економічній правді.

У статті Піщанська відзначає, що ринок пального є визначальним для національної економіки. Тож вимагає особливої уваги і зваженості в оцінках. Але Держава не регулює ціни на нафтопродукти. Оператори визначають їх під впливом зовнішніх і внутрішніх економічних чинників.

«Антимонопольний Комітет має право визначати, наскільки ці фактори обґрунтовані та об’єктивні. І – надавати обов’язкові до розгляду рекомендації. На перший погляд, ринок світлих нафтопродуктів в Україні є конкурентним. Адже близько 800 суб’єктів торгують нафтопродуктами через майже 7 тисяч АЗС. Втім, до 40% високооктанових бензинів та дизпалива в Україні реалізують лише три мережі – під брендами WOG, OKKO і UKRNAFTA. Відтак, їхні оператори можуть суттєво впливати на ситуацію», – пояснює Піщанська.

З огляду на нестабільну ситуацію із імпортом нафтопродуктів з Білорусі та РФ, в АМКУ пообіцяли, що будуть особливо прискіпливими до будь-яких порушень чи антиконкурентних дій, що можуть негативно вплинути на ціни і наповнення ринку.

«Спроби створити штучний дефіцит, необґрунтовано підвищити вартість, встановити бар’єри у доступі до альтернативної інфраструктури, зокрема портів, є неприпустимими. Це – червоні лінії національної ваги. Вихід за них – неприпустимий. Антимонопольний Комітет буде боротися за їхню недоторканість», — резюмувала очільниця АМКУ.

Нагадаємо, вчора в  Укрзалізниці заявили, що через відмову постачальників відвантажувати пальне за договорами компанія має запас дизельного пального на 4 доби. Тобто на цей день, пального в компанії лишилося на три дні.

Читайте також