Новини, Новини бізнесу

«АрселорМіттал Кривий Ріг» завершить 2024 рік зі збитком через високі тарифи і логістику

Криворізький гірничо-металургійний комбінат ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг завершить 2024 рік зі збитком через високі тарифи, витрати на логістику і негативну кон’юнктуру на зовнішніх ринках. Про це розповів генеральний директор підприємства Мауро Лонгобардо, пише Rail.insider із посиланням на «Інтерфакс-Україна».

«Орієнтовний прогноз — приблизно 100 млн доларів збитків у грошових коштах, плюс-мінус. Моя мета на початку року полягала в тому, щоб отримати cash neutral позицію, щоб не потребувати грошових вливань від групи, але цього не відбувається. При цьому я враховую інвестиції, які повинен зробити: Capex (капітальні витрати, — ред.) на рік — 150 млн доларів, щоб підприємство виживало», — сказав генеральний директор підприємства.

За його словами, у 2022 році Capex мав становити 500–550 млн доларів, як перед війною. Коли почалася війна, перший рік із інвестицій був дуже низьким, але загалом, щоб підтримувати 50% виробництва сталі та 75% або максимум можливих у видобутку корисних копалин, компанії потрібно приблизно 150 млн доларів на рік.

«У нас також є великі стратегічні інвестиції: будуємо хвостосховище «Карта III» (місце зберігання відходів під час видобутку залізорудної сировини, — ред.). Якщо ми не будуватимемо його, то зупинимо видобуток руди. Тому є певна потреба в інвестиціях — якщо ви цього не зробите, ви зупинитеся. І 150 млн доларів — це мінімум», — пояснив топменеджер.

Він також розповів про надзвичайні ситуації. Так, у червні 2024 року на комбінаті стався інцидент: був blackout, виникла пожежа на коксовій батареї № 5, яка відтоді не працює, оскільки її дуже складно повернути у робочий стан. У зв’язку з цим виникли додаткові витрати: щомісяця приблизно кілька мільйонів доларів на закупівлю коксу. І ще 10–15 млн доларів знадобилося на ремонт коксової батареї після пожежі.

«Усе це не дало змоги звести збитки до «нуля». Ми дуже вдячні нашій групі за підтримку в цей складний період, але наша мета незмінна — обходитися своїми силами. І дуже шкода, що через ці постійні зміни тарифів ми не зможемо досягти її. Витрати на електроенергію у 2024 році становлять 70% від загального обсягу наших витрат. Та сама історія з тарифами Укрзалізниці: мене «вбивають» цією логістикою і, можливо, я знову не зможу досягти своєї мети — беззбитковості. Хоча наша мета — вийти на «нуль» у 2025 році», — наголосив Мауро Лонгобардо.

Як повідомлялося раніше, за розрахунками «АрселорМіттал Кривий Ріг», додаткові витрати підприємства на логістику після підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення становитимуть понад 1,4 млрд грн на рік.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також